Opublikowane: 2016-12-31

Wiedza i świadomość ekologiczna uczniów klas trzecich szkół podstawowych i ich rodziców

Mirosława Parlak
Studia Ecologiae et Bioethicae
Dział: Humanistyczne Podstawy Ochrony Środowiska
https://doi.org/10.21697/seb.2016.14.4.03

Abstrakt

W dzisiejszych czasach realizacja treści ekologicznych jest szczególnie ważna. Istotne jest, aby kształtować w dziecku świadomość ekologiczną, poczucie odpowiedzialności, szacunku oraz gotowość do działań na rzecz najbliższego środowiska. Powinnością nauczycieli, wychowanków oraz rodziców jest pobudzanie wrażliwości, emocjonalnego nastawienia do natury oraz wprowadzenie dziecka w świat wartości. Szczególnie istotne są postawy rodziców wobec ochrony przyrody, bowiem mają one bezpośredni wpływ na postawy ich dzieci. Celem podjętych badań była ocena poziomu wiedzy i świadomości ekologicznej uczniów III klas szkoły podstawowej oraz ich rodziców, a także próba zestawienia uzyskanych danych. Ocena wyników uzyskanych przez obie grupy wskazuje na wyższą wiedzę i świadomość ekologiczną młodszego pokolenia, niższą – pokolenia starszego. Można uznać, że dobry poziom osiągnięć dzieci jest zasługą nauczycieli i szkoły.

Słowa kluczowe:

edukacja ekologiczna, świadomość ekologiczna, świadomość ekologiczna dzieci, świadomość ekologiczna rodziców dzieci

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Parlak, M. (2016). Wiedza i świadomość ekologiczna uczniów klas trzecich szkół podstawowych i ich rodziców. Studia Ecologiae Et Bioethicae, 14(4), 49–79. https://doi.org/10.21697/seb.2016.14.4.03

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.