Albercka B. et al., 2014, Tajemnice przyrody 6. Pomysły na lekcje, Nowa Era Sp. z o.o., Warszawa.
Google Scholar
Albińska E., 2005, Pedagogika ekologiczna, w: Pilch T. (red.), „Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku”. Tom IV, litera P, Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa, 129-135.
Google Scholar
Cichy D., 2003, Edukacja ekologiczna, w: Pilch T. (red.), „Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku”. Tom I, litera A-F, Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa, 910-914.
Google Scholar
Czerny A., Grzybowska-Mnich K., Lach H., 2009, Tajemnice przyrody. Podręcznik dla klasy 6, Nowa Era Sp. z o.o., Warszawa.
Google Scholar
Gola B., 2010, Treści kształcenia pedagogów w zakresie zagadnień ekologicznych, w: Karpińska A. (red.), „Edukacja w okresie przemian”, Trans Humana, Białystok, s. 159-167.
Google Scholar
Gromkowska-Melosik A., 2004, Pedagogika ekologiczna, w: Kwieciński Z., Śliwerski B. (red.), „Pedagogika: T. 1: Podręcznik akademicki”, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa, 425-435.
Google Scholar
Hull Z., 1996, Człowiek i biosfera – wymiar aksjologiczny, w: Hull Z., Tulibacki W. (red.), „Człowiek wobec świata”, Polskie Towarzystwo Filozoficzne Oddział w Olsztynie, Studium Nauk Społecznych – Wydział Zarządzania AR-T w Olsztynie, Olsztyn, 81-90.
Google Scholar
Jaworska-Witkowska M., Witkowski L., 2010, Pedagogika filozoficzna: relacje między pedagogiką, filozofią i humanistyką a edukacją, kulturą i życiem społecznym, w: Śliwerski B. (red.), „Pedagogika: T. 4: Subdyscypliny i dziedziny wiedzy o edukacji”, GWP, Gdańsk, 1-43.
Google Scholar
Kulik R., Kukówka I., 2010, Zrozumieć siebie na nowo. 10 zasad jak uczyć o przyrodzie, by poszerzyć swoje małe Ja, Zeszyty Ekologiczne 2, Wyd. Pracownia na rzecz Wszystkich Istot, Bystra.
Google Scholar
Łukaszewicz R. M., 1996, „Leczenie głupoty” i… czyli Salony Edukacji Ekologicznej NATURAmy, Wyd. Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław.
Google Scholar
Łukaszewicz R. M., 2010, Wrocławska Szkoła Przyszłości: dla duchowości, dla wyobraźni, dla praktyki:…z nieoczekiwaną przypowieścią autobiograficzną, Fundacja Wolne Inicjatywy Edukacyjne, Świeradów-Zdrój – Wrocław.
Google Scholar
Marjampolska M., Rybska E., 2013, Wskaźniki lingwistyczne zrównoważonego rozwoju w Podstawie programowej, Edukacja Biologiczna i Środowiskowa, nr 3, 40-50.
Google Scholar
Palka S., 1998, Metodologiczne aspekty uprawiania pedagogiki, w: Palka S. (red.), „Orientacje w metodologii badań pedagogicznych”, Wyd. UJ, Kraków, 9-14.
Google Scholar
Piątek Z., 2008, Ekofilozofia, Wyd. UJ, Kraków.
Google Scholar
Przez edukację do zrównoważonego rozwoju, 2001, Narodowa Strategia Edukacji Ekologicznej, Ministerstwo Środowiska, Warszawa.
Google Scholar
Rubacha K., 2004, Edukacja jako przedmiot pedagogiki i jej subdyscyplin, w: Kwieciński Z., Śliwerski B. (red.), „Pedagogika: T. 1: Podręcznik akademicki”, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa., 21-33.
Google Scholar
Skubała P., 2010, Dekalog kompetentnego nauczyciela i ucznia – edukacja środowiskowa we współczesnej szkole, w: Skubała P., Kukowka I., „Zrozumieć przyrodę na nowo. 10 zasad jak uczyć o przyrodzie, by budować motywację do działań ekologicznych”, Zeszyty Ekologiczne 1, Pracownia na rzecz Wszystkich Istot, Bystra, 5-39.
Google Scholar
Skubała P., Kukowka I., 2010, Zrozumieć przyrodę na nowo. 10 zasad jak uczyć o przyrodzie, by budować motywację do działań ekologicznych, Zeszyty Ekologiczne 1, Wyd. Pracownia na rzecz Wszystkich Istot, Bystra.
Google Scholar
Ślósarczyk J., Kozik R., Szlajfer F., 2008, Tajemnice przyrody. Podręcznik dla klasy 5, Nowa Era Sp. z o.o. Warszawa.
Google Scholar
Świderek G., 2011, Gdzie schowała się ekologia? Raport z analizy podręczników, Ośrodek Działań Ekologicznych „Źródła”, Łódź.
Google Scholar
Tuszyńska L., 2006, Edukacja ekologiczna dla nauczycieli i studentów, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej TWP, Warszawa.
Google Scholar
Tyburski W., 2013, Dyscypliny humanistyczne i ekologia, Wydawnictwo Naukowe UMK, Toruń.
Google Scholar
Tyburski W., 2002, Praktyczny wymiar etyki środowiskowej, w: Czartoszewski J. W. (red.), „Etyka środowiskowa wyzwaniem XXI wieku”, Verbinum, Warszawa, 105-114.
Google Scholar
Wolter E., 2013, Edukacja ekologiczna w Drugiej Rzeczpospolitej, Wyd. UKSW, Warszawa.
Google Scholar
Wołoszyn-Spirka W., 2002, Filozoficzne aspekty wychowania, w: Tchorzewski de A. M. (red.), „Współczesne konteksty wychowania. W kręgu pytań i dyskusji”, Wyd. Wers, Bydgoszcz, 49-63.
Google Scholar
Zaręba E., 1987, Analiza treści w pracy badawczej pedagoga, w: Palka S. (red.), „Teoretyczne podstawy pedagogiki”, Uniwersytet Jagielloński, Instytut Pedagogiki, Kraków, 113-122.
Google Scholar
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 26 lutego 2002 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół, Dz.U. 2002 nr 51 poz. 458 z późn. zm.
Google Scholar
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 grudnia 2008 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół, Dz.U. 2009 nr 4 poz. 17 z późn. zm.
Google Scholar