Opublikowane: 2019-12-31

O relacji człowiek-przestrzeń-natura-sztuka, czyli pedagogika przeżyć i arteterapia jako źródło inspiracji dla zrównoważonego rozwoju

Joanna Godawa
Studia Ecologiae et Bioethicae
Dział: Artykuły naukowe
https://doi.org/10.21697/seb.2019.17.4.02

Abstrakt

Celem artykułu jest ukazanie relacji człowieka z przyrodą, które są kluczowe dla powstania i rozwoju pedagogiki przeżyć oraz pedagogiki ekologicznej. Kształtowanie edukacji ekologicznej dla zrównoważonego rozwoju jest jednym ze współczesnych wyzwań polskiej edukacji. Autorka artykułu ukazuje również arteterapię jako dziedzinę mającą wiele związków z przyrodą i środowiskiem naturalnym, będącą niejako swoistą nicią porozumienia łączącą współczesnego człowieka ze światem natury.

Słowa kluczowe:

pedagogika przeżyć, natura, arteterapia, zrównoważony rozwój, pedagogika ekologiczna, edukacja

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Godawa, J. (2019). O relacji człowiek-przestrzeń-natura-sztuka, czyli pedagogika przeżyć i arteterapia jako źródło inspiracji dla zrównoważonego rozwoju. Studia Ecologiae Et Bioethicae, 17(4), 15–21. https://doi.org/10.21697/seb.2019.17.4.02

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.