Baszkiewicz A., 1997, Młodość uniwersytetów, Wyd. „Żak”, Warszawa.
Google Scholar
Bauman T., 2007, Uniwersytet, w: Pilch T. (red.), „Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku”, t. VI, Wyd. „Żak”, Warszawa 2007, 973-978.
Google Scholar
Bauman T., 2003, Zagrożona tożsamość uniwersytetu, w: Ładyżyński A., Raińczuk J. (red.), „Uniwersytet – między tradycją a wyzwaniami współczesności”, Wyd. „Impuls”, Kraków, 53-68.
Google Scholar
Bloom A., 1997, Umysł zamknięty. O tym, jak amerykańskie szkolnictwo wyższe zawiodło demokracje i zubożyło dusze dzisiejszych studentów, Wyd. Zysk i S-ka, Poznań.
Google Scholar
Cylkowska-Nowak M., 2007, Uniwersytet – europejskie tradycje kształcenia wyższego, w: Pilch T. (red.), „Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku”, t. VI, Wyd. „Żak”, Warszawa 2007, 979-991.
Google Scholar
Denek K., 2000, Zagrożenia i wyzwania na progu III tysiąclecia pod adresem uniwersytetu i prowadzonej w nim aktywności badawczej i dydaktycznej, „Toruńskie Studia Dydaktyczne” 16 (2000), 8-27.
Google Scholar
Duderstadt J. J., 1999, The Twenty-first Century University: A Tale of Two Futures, in: Hirsch W. Z., Weber L. E. (eds), “Challenges Facing Higher Education at the Millennium”, Pergamon, Oxford, 37-55.
Google Scholar
Europejska Komisja Gospodarcza ONZ, Strategia Edukacji dla Zrównoważonego Rozwoju, 2008, Warszawa.
Google Scholar
Hirsch W. Z., Weber L. E., 1999, Preface, in: Hirsch W. Z., Weber L. E. (eds), “Challenges Facing Higher Education at the Millennium”, Pergamon, Oxford, xiii-xvi.
Google Scholar
Jabłecka J., 2000, Misja organizacji a misja uniwersytetu, “Nauka i Szkolnictwo Wyższe” 16 (2000), 7-25.
Google Scholar
Jaskot K., Funkcje szkoły wyższej jako instytucji edukacyjnej, US, Szczecin, 2002.
Google Scholar
Kazamias A. M., 2001, General introduction: Globalization and educational cultures in late modernity: the Agamemnon syndrome, in: Cairns J., Lawton D., Gardner R. (eds), “Values, Culture and Education”, Kogan Page, London, 2-15.
Google Scholar
Kościelniak C., Makowski J., 2011 (red.), „Wolność. Równość. Uniwersytet”, Wyd. Instytut Obywatelski, Warszawa 2011.
Google Scholar
Krajewska A., 2004, Jakość kształcenia uniwersyteckiego – ujęcie pedagogiczne, Wyd. Trans Humana, Białystok.
Google Scholar
Krajewska A., 2003, Wyzwania wobec uniwersytetu XXI wieku, w: Ładyżyński A., Raińczuk J. (red.), „Uniwersytet – między tradycją a wyzwaniami współczesności”, Wyd. „Impuls”, Kraków, 69-84.
Google Scholar
Lawton D., Cowen R., 2001, Values, culture, education: an overview, in: Cairns J., Lawton D., Gardner R. (eds), “Values, Culture and Education”, Kogan Page, London, 15-26.
Google Scholar
Malewski M., 2000, Szkoła i uniwersytet odmienność społecznych funkcji, odrębność edukacyjnych światów, “Pedagogika Szkoły Wyższej”, 14/15 (2000), 21-31.
Google Scholar
Markowski M., 2003, Pierwowzory uniwersytetów, EPISTEME, 32 (2003).
Google Scholar
Melosik Z., 2002, Uniwersytet i społeczeństwo. Dyskursy wolności, wiedzy i władzy, Wyd. Wolumin, Poznań.
Google Scholar
Melosik Z., 2000, Uniwersytet i przemiany kultury współczesnej, w: Cylkowska-Nowak M. (red.), „Edukacja. Społeczne konstruowanie idei i rzeczywistości”, Wyd. Wolumin, Poznań, 190-210.
Google Scholar
Międzynarodowe Stowarzyszenie Prezydentów Uniwersytetów, Deklaracja misji uniwersytetu – synteza, 2000, „Nauka i Szkolnictwo Wyższe” 16 (2000), 43-68.
Google Scholar
Milerski B., Śliwerski B., 2000, (red.), Pedagogika. Leksykon, PWN, Warszawa.
Google Scholar
Neave G., Universities’ Responsibility to Society: An Historical Exploration of an Enduring Issue, in: Neave G. (eds), “The Universities’ Responsibilities to Society. International Perspectives”, Elsevier Science Ltd, Oxford, 2000, 1-28.
Google Scholar
Newman J. H., 1990, Idea uniwersytetu, PWN, Warszawa.
Google Scholar
Ohmann R., 2003, Politics of Knowledge. The commercialization of the University, the Professions, and Print Culture, Wesleyan University Press, Middletown, Connecticut.
Google Scholar
Poznański K., 1984, Rozwój szkolnictwa wyższego, w: Miąso J. (red.), „Historia wychowania. Wiek XX”, t. I, PWN, Warszawa, 48-54.
Google Scholar
Przez Edukację do Zrównoważonego Rozwoju, Narodowa Strategia Edukacji Ekologicznej, 2001, Ministerstwo Środowiska, Warszawa.
Google Scholar
Semków J., 2003, Tożsamość uniwersytetu wobec kryzysu wartości świata ponowoczesnego, w: Ładyżyński A., Raińczuk J. (red.), „Uniwersytet – między tradycją a wyzwaniami współczesności”, Wyd. „Impuls”, Kraków, 45-52.
Google Scholar
Suchmiel J., 2010, „Dostojeństwo Uniwersytetu …” – kategoria zapomniana? w: Murawska A., Kość I. (red.), „Edukacja akademicka wobec prawdy”, Wyd. Volumina, Szczecin, 67-74.
Google Scholar
Skubała-Tokarska Z., Tokarski Z, 1972, Uniwersytety w Polsce, Wiedza Powszechna, Warszawa.
Google Scholar
Słownik wyrazów obcych, 2000, PWN, Warszawa.
Google Scholar
Słownik języka polskiego, 1999, PWN, Warszawa.
Google Scholar
Szczepański J., 1976, Szkice o szkolnictwie wyższym, Wiedza Powszechna, Warszawa.
Google Scholar
Światowa deklaracja UNESCO, Szkolnictwo wyższe w XXI wieku: od wizji do działania, 1999, „Nauka i Szkolnictwo Wyższe” 14 (1999), 5-18.
Google Scholar
Thorens T., 2000, Proposal for an International Declaration on Academic Freedom and University Autonomy, in: Neave G. (eds), “The Universities’ Responsibilities to Society. International Perspectives”, Elsevier Science Ltd, Oxford, 2000, 271-282.
Google Scholar
Twardowski K., 1933, O dostojeństwie uniwersytetu, Wyd. Uniwersytet Poznański, Poznań.
Google Scholar
Weber L. E., Survey of the Main Challenges Facing Higher Education at the Millennium, in: Hirsch W. Z., Weber L. E. (eds), “Challenges Facing Higher Education at the Millennium”, Pergamon, Oxford, 3-17.
Google Scholar
Wołoszyn S., 1964, Dzieje wychowania i myśli pedagogicznej w zarysie, PWN, Warszawa.
Google Scholar
Wójcik Z., 2001, Misji dokument, w: Wójcicka M. (red.), „Jakość kształcenia w szkolnictwie wyższym. Słownik tematyczny”, Warszawa 2001, 42-46.
Google Scholar