Opublikowane: 2004-12-31

Fałszerstwo z Piltdown a racjonalność nauki K. Poppera i socjologiczny redukcjonizm Szkoły Edynburskiej

Andrzej Abdank-Kozubski
Studia Ecologiae et Bioethicae
Dział: Artykuły naukowe
https://doi.org/10.21697/seb.2004.2.1.21

Abstrakt

Historically evidenced faulty scientific theories undoubtedly influenced the formation of particular concepts of science. The paleoanthropological case known as a discovery of Piltdown Human illustrates this statement. In this context, the persistent tendency for rescuing questioned hypotheses or theories is a characteristic feature of science. Despite natural expectations, it is just the feature that guarantees the correct development of science. The statement corresponds to the K. R. Popper concept of the rationality of science, as well as to some particular postulates of the Edinburgh School.

Słowa kluczowe:

Fałszerstwo z Piltdown, racjonalność nauki, redukcjonizm socjologiczny, Szkoła Edynburska, Karl R. Popper

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Abdank-Kozubski , A. (2004). Fałszerstwo z Piltdown a racjonalność nauki K. Poppera i socjologiczny redukcjonizm Szkoły Edynburskiej . Studia Ecologiae Et Bioethicae, 2(1), 373–380. https://doi.org/10.21697/seb.2004.2.1.21

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.