Opublikowane: 2006-12-31

Pojęcie ochrony środowiska w holistycznej edukacji przyrodniczej

Jan Sandner
Studia Ecologiae et Bioethicae
Dział: Artykuły naukowe
https://doi.org/10.21697/seb.2006.4.1.28

Abstrakt

Artykuł jest próbę analizy procesu edukacji proekologicznej w świetle problematyki ochrony środowiska w UE na tle idei, reprezentowanych, przez takich filozofów i ekologów, jak: Forbes, Smuts, Tansley, Haeckel, Birge. Autor przedstawia ciekawy wywód prowadzący do zgoła innego spojrzenia na problematykę środowiska przyrodniczego. W swoim wywodzie podpiera się znanymi teoriami z pogranicza ekologii i filozofii, takimi jak: teoria rozwoju, poziomów integracji, czy synergizm. Autor porusza trudną problematykę z pogranicza różnych nauk, związaną z poznawaniem środowiska. Główną ideą autora jest podjęcie próby holistycznego podejścia do problemu edukacji przyrodniczej. Podejście to ma gwarantować lepsze rozumienie środowiska, poprzez uruchomienie nowej jakości w jego zarządzaniu i rozwiązywaniu narastających sytuacji kryzysowych w środowisku.

Słowa kluczowe:

edukacja ekologiczna, edukacja holistyczna, edukacja przyrodnicza, ochrona środowiska w Unii Europejskiej

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Sandner, J. (2006). Pojęcie ochrony środowiska w holistycznej edukacji przyrodniczej. Studia Ecologiae Et Bioethicae, 4(1), 377–383. https://doi.org/10.21697/seb.2006.4.1.28

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.