Opublikowane: 2005-12-31

Problemy edukacji środowiskowej w agrobiznesie

Jan Sandner
Studia Ecologiae et Bioethicae
Dział: Artykuły naukowe
https://doi.org/10.21697/seb.2005.3.1.28

Abstrakt

W ramach obecnie funkcjonujących systemów edukacji brak jest kompleksowego programu edukacji środowiskowej stanowiącego podstawy edukacji w agrobiznesie o podejściu holistycznym. Na większości uczelni wyższych zajmujących się tą problematyką, przedmioty związane z edukacją środowiskową w najlepszym przypadku występują w postaci niezależnych przedmiotów, np. ekologii, ochrony środowiska, zarządzaniem środowiskiem, zarządzania zasobami środowiska. Brak powiązania ich w jeden system nauczania dostosowany do potrzeb przyszłej kadry zarządzającej agrobiznesem powoduje, że kolejne roczniki absolwentów w ramach pojęcia agrobiznes, będą posiadać wiedzę wyłącznie z zakresu tematyki ekonomicznej. Fakt ten z góry skazuje dalszy rozwój tego najistotniejszego procesu zarządzania wiedzą w agrobiznesie na porażkę. Tym razem porażka, będzie jeszcze bardziej dotkliwa, ponieważ wiązać się będzie z błędnym gospodarowaniem
zasobami przyrodniczymi kraju. Skutki tego procesu w wielu krajach już są obecnie odczuwalne.

Słowa kluczowe:

edukacja środowiskowa, system edukacji, agrobiznes, rolnictwo

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Sandner, J. (2005). Problemy edukacji środowiskowej w agrobiznesie. Studia Ecologiae Et Bioethicae, 3(1), 421–426. https://doi.org/10.21697/seb.2005.3.1.28

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.