Opublikowane: 2021-10-04

Wpływ pandemii COVID-19 na zmianę treści reklam w mediach społecznościowych

Andrea Seberíni , Miroslava Tokovska
Studia Ecologiae et Bioethicae
Dział: Artykuły naukowe
https://doi.org/10.21697/seb.2021.19.3.06

Abstrakt

Media społecznościowe i reklamy oferują możliwość otrzymywania informacji przed i po zakupie. Reklama odgrywa znaczącą rolę w marketingu, ponieważ każda firma dąży do tego, aby jej produkt odniósł sukces i był rozpoznawalny wśród docelowych odbiorców, dlatego właściwa promocja produktu jest bardzo ważna. Promocja odgrywa istotną rolę w kompozycji marketingowej, ponieważ jej zadaniem jest przyciąganie uwagi potencjalnych nabywców. Głównym celem niniejszego opracowania jest ustalenie, w jaki sposób media społecznościowe, a zwłaszcza reklama, zmieniły swój przekaz podczas pandemii COVID-19. Ankieta została rozesłana wśród respondentów za pośrednictwem mediów społecznościowych. Staraliśmy się uwzględnić reprezentantów każdej grupy wiekowej tak, aby jak najpełniej odwzorować rynek słowacki. Spośród wybranych losowo uczestników (użytkowników mediów społecznościowych), ankietę wypełniło 135 respondentów. Skutki pandemii COVID-19 w zakresie reklamy spowodowały pewne zmiany. Według odpowiedzi respondentów zmiany te dotyczyły treści reklam, zastosowanych motywów, ich narracji, oferowanych produktów, usług lub wszystkich wymienionych elementów łącznie. Konsumenci zauważyli zwiększoną ilość produktów związanych z COVID-19, szczególnie takich, jak maseczki ochronne, środki dezynfekcyjne itp.

Słowa kluczowe:

COVID-19, internet, media społecznościowe, reklama, reklama cyfrowa

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Seberíni, A., & Tokovska, M. (2021). Wpływ pandemii COVID-19 na zmianę treści reklam w mediach społecznościowych. Studia Ecologiae Et Bioethicae, 19(3), 61–71. https://doi.org/10.21697/seb.2021.19.3.06

Cited by / Share

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.