Opublikowane: 2022-07-21

Edukacja w zakresie gospodarki obiegu zamkniętego – wyzwania dla Polski w kontekście dobrych praktyk

Agnieszka Klimska
Studia Ecologiae et Bioethicae
Dział: Artykuły naukowe
https://doi.org/10.21697/seb.2022.13

Abstrakt

W artykule opisany został model gospodarki obiegu zamkniętego (GOZ) w kontekście idei zrównoważonego rozwoju, przede wszystkim w odniesieniu do realizacji Celów Zrównoważonego Rozwoju 2030. Zasadniczym celem artykułu było natomiast ukazanie i ocena działań jakie dokonywane są w Polsce w zakresie wdrażania tego modelu oraz rozwijania edukacji ukierunkowanej na kwestie gospodarki obiegu zamkniętego. Na ich podstawie można wywnioskować, że w Polsce coraz częściej podejmowane są działania na rzecz GOZ. Tempo ich wprowadzania nie jest jednak zadawalające. Edukacja jest jednym z kluczowych narzędzi przesądzających o powodzeniu procesu implementacji modelu GOZ do praktyki. Podczas gdy w wielu krajach europejskich rozwija się edukację w zakresie GOZ, w Polsce niewiele podejmuje się inicjatyw w tym obszarze. W odpowiedzi na ten stan, w końcowej części artykułu, zarekomendowano pewne możliwe kierunki popularyzowania GOZ za pomocą edukacji.

Słowa kluczowe:

gospodarka obiegu zamkniętego, edukacja w zakresie gospodarki obiegu zamkniętego, zrównoważony rozwój, edukacja w Polsce, gospodarka cyrkularna

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Klimska, A. (2022). Edukacja w zakresie gospodarki obiegu zamkniętego – wyzwania dla Polski w kontekście dobrych praktyk. Studia Ecologiae Et Bioethicae, 20(2), 53–65. https://doi.org/10.21697/seb.2022.13

Cited by / Share

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.