Jaime Alazraki, Critical Essays on Julio Cortázar, G.K. Hall & Co., Nowy Jork 1999.
Google Scholar
Roland Barthes, Wychodząc z kina, [w:] Interpretacja dzieła filmowego− antologia przekładów, red. Wiesław Godzic, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 1993, s. 157-160.
Google Scholar
Jorge Luis Borges, Częściowe magie Don Kichota, [w:] tegoż, Dalsze dociekania, tłum. A. Sobol-Jurczykowski, Prószyński i S-ka, Warszawa 1999.
Google Scholar
Julio Cortázar, Ciągłość parków, [w:] tegoż, Opowiadania zebrane, tłum. Z. Chądzyńska, Wydawnictwo Muza, Warszawa 1996, s. 301-302.
Google Scholar
John Anthony Bowden Cuddon, Dictionary of literary terms and literary theory, Penguin Books, Harmondsworth 1984.
Google Scholar
Lucien Dällenbach, The Mirror in the Text, tłum. J. Whiteley i E. Hughes, University of Chicago Press, Chicago 1989.
Google Scholar
Patrick de Rynck, Jak czytać malarstwo: rozwiązywanie zagadek, rozumienie i smakowanie dzieł dawnych mistrzów, tłum. P. Nowakowski, Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych Universitas, Kraków 2005.
Google Scholar
Łucja Demby, Czar wyobrażonego: Purpurowa Róża z Kairu, „Kino” 1990, nr 11/12, s. 28-29.
Google Scholar
Denis Diderot, Kubuś Fatalista i jego pan, tłum. T. Boy-Żeleński, De Agostini Polska, Warszawa 2004.
Google Scholar
Michel Foucault, Panny Dworskie (Las Meninas), [w:] tegoż, Słowa i rzeczy. Archeologia nauk humanistycznych, tłum. T. Komendant, Słowo/obraz terytoria, Gdańsk 2006, s. 16-28.
Google Scholar
Grzegorz Gazda, Słownik europejskich kierunków i grup literackich XX w., PWN, Warszawa 2009.
Google Scholar
Gérard Genette, Narrative Discourse: An Essay in Method, tłum. J.E. Lewin, Cornell University Press, Ithaca–Nowy Jork 1980.
Google Scholar
Gérard Genette, Metalepse: De la figure a la fiction, Editions du Seuil,Paryż 2004.
Google Scholar
Michał Głowiński, Gry powieściowe, PWN, Warszawa 1973.
Google Scholar
A. Guide, Journal 1889-1939, tłum. O’Brien, Londyn 1984.
Google Scholar
Óscar Hahn, Julio Cortázar pośród światów połączonych, [w:] W poszukiwaniu Alefa. Proza hispanoamerykańska w świetle najnowszych badań, red. J. Ziarkowska i M. Kurek, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 2007, s. 161-166.
Google Scholar
Internetowy słownik języka polskiego PWN, http://sjp.pwn.pl/szukaj/metalepsja [data dostępu: 14.05.14].
Google Scholar
Tom Kingdon, Kilka zasad kręcenia, [w:] tegoż, Sztuka reżyserii filmowej, tłum. K. Karpińska, Wydawnictwo Wojciech Marzec, Warszawa 2007, s. 153- 177.
Google Scholar
Agnieszka Kłosińska-Nachin, Miguel de Unamuno. Pomiędzy fikcją a rzeczywistością, „Przestrzenie teorii” 2007, nr 7, s. 97-104.
Google Scholar
Władysław Kopaliński, Słownik wyrazów obcych i zwrotów obcojęzycznych z almanachem, Oficyna Wydawnicza Rytm, Warszawa 2007.
Google Scholar
Karin Kukkonen, Sonja Klimek, Metalepsis in Popular Culture, Walter and Gruyter GmbH & Co. KG, Berlin-Nowy Jork 2011.
Google Scholar
Aleksander Ledóchowski, Róże Woody Allena, „Kino” 1985, nr 8, s. 44.
Google Scholar
Debra Malina, Breaking the Frame: Metalepsis and the Construction of the Subject, Ohio 2002.
Google Scholar
B.D. Patric, Metalepsis and Paradoxial Narration in Don Quixote: A Reconsideration, „Letras Hispanas” 2008, 5.2.
Google Scholar
Brygida Pawłowska-Jądrzyk, Utwór literacki wobec granic przestrzeni przedstawionej (Wokół „Portretu Owalnego” Edgara Allana Poego), [w:] tejże, Uczta pod wiszącą skałą. Metafizyczność i nieokreśloność w sztuce (nie tylko) literackiej, Wydawnictwo Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Warszawa 2011, s. 19-31.
Google Scholar
John Pier, Jean-Marie Schaeffer, Rhétotique de la métalepse, états de cause, typologie, récit, [w:] Métalepses. Entorses au pacte de la représentation, Paryż 2005.
Google Scholar
Przemysław Pietrzak, Powieść nowoczesna i dylematy współczesnej nauki o literaturze, Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 2007.
Google Scholar
Jerzy Płażewski, Purpurowa Róża z Kairu, „Film” 1985, nr 35, s. 21.
Google Scholar
Gerald Prince, Disturbing Frames, „Poetics Today” 2006, nr 27:3, s. 626.
Google Scholar
Reality and Fantasy, [w:] Spark Notes, http://www.sparknotes.com/short--stories/continuity-of-parks/section1.rhtml [data dostępu: 27.06.14].
Google Scholar
Horacio Quiroga, Widmo (El espectro), [w:] tegoż, Biała zapaść, tłum. M. Baterowicz, Wydawnictwo Literackie, Kraków 1981.
Google Scholar
Jerzy Schonborn, Najlepsze te małe kina, „Film” 1987, nr 10, s. 10.
Google Scholar
Janusz Sławiński, Słownik terminów literackich, Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wrocław 2002.
Google Scholar
Katarzyna Statkiewicz-Zawadzka, Let’s make a meta-movie. Metalepsy i inne gry narracyjne Spike’a Jonze’a i Charliego Kaufmana, „Kwartalnik Filmowy” 2010, nr 71-72, s. 230-246.
Google Scholar
Tomasz Swoboda, Zakrzywienie przestrzeni reprezentacji. Parę słów o metalepsie, „Teksty Drugie” 2005, nr 5, s. 183-194.
Google Scholar
Wiktor Szkłowski, Sztuka jako chwyt, [w:] Teorie literatury XX wieku, red. A. Burzyńska, M.P. Markowski, Wydawnictwo Znak, Kraków 2006.
Google Scholar
W.J. Thomas Mitchell, Picture Theory: Essays on Verbal and Visual Representation, University of Chicago, Chicago 1994.
Google Scholar
Tzvetan Todorov, Poetyka, tłum. S. Cichowicz, Wiedza Powszechna, Warszawa 1984.
Google Scholar
Lew Tołstoj, Notatka z dziennika z dnia 28 lutego 1897 roku, „Letopis”, Nikolskoje 1915.
Google Scholar
François Truffaut, H. Scott, Hitchcock Truffaut, tłum. T. Lubelski, Świat Literacki, Izabelin 2005
Google Scholar
Borys Uspienski, Strukturalna wspólnota różnych sztuk. Ogólne zasady organizacji dzieła malarskiego i literackiego, [w:] tegoż, Poetyka kompozycji, tłum. P. Fast, Wydawnictwo Śląsk, Katowice 1997.
Google Scholar
Wergilusz, Bukoliki, tłum. K. Koźmian, z rękopisu wydał J. Wójcicki, Czytelnik, Warszawa 1998.
Google Scholar
Andrzej Witko, Tajemnica „Las Meninas”: antologia tekstów, Wydawnictwo AA, Kraków 2006.
Google Scholar