Bellantoni P., Jeśli to fiolet, ktoś umrze. Teoria koloru w filmie, tłum. M. Dańczyszyn, Wydawnictwo Wojciech Marzec, Warszawa 2010.
Google Scholar
Calvino I., Wykłady amerykańskie, przeł. A. Wasilewska, Wydawnictwo Marabut, Warszawa 1996.
Google Scholar
Ciężar i lekkość w kulturze. Estetyka, poetyka, style myślenia, red. B. Pawłowska-Jądrzyk, Wydawnictwo Naukowe UKSW, Warszawa 2016.
Google Scholar
Cirlot J.E., Słownik symboli, przeł. I. Kania, Wydawnictwo Znak, Kraków 2007.
Google Scholar
Etcoff N., Przetrwają najpiękniejsi, przeł. D. Cieśla, Wydawnictwo W.A.B., Warszawa 2000, s. 7.
Google Scholar
Gage J., Kolor i znaczenie, przeł. J. Holzman, A. Żakiewicz, Universitas, Kraków 2010.
Google Scholar
Głowiński M., Kostkiewiczowa T., Okopień-Sławińska A., Sławiński J., Słownik terminów literackich, red. J.
Google Scholar
Sławiński, Kraków 1998.
Google Scholar
Greene R., Sztuka uwodzenia. Praktyczny przewodnik po tajemnicach manipulacji, Wydawnictwo Czarna Owca, przeł. P. Luboński, Warszawa 2019.
Google Scholar
Hegarty J., Hegarty on Advertising, Thames & Hudson, London 2011.
Google Scholar
Kultura pragnień i horyzonty neoliberalizmu, red. W.J. Burszta, A. Kisielewski, Wydawnictwo Nauka i Innowacje, Poznań 2015.
Google Scholar
Lichaczow D., Świat wewnętrzny dzieła literackiego, przeł. J. Faryno, „Pamiętnik Literacki” 1974, z. 4.
Google Scholar
Masi L., Co to jest „muzyka lekka” i „muzyka ciężka”?, w: Ciężar i lekkość w kulturze, op. cit.
Google Scholar
Pawłowska-Jądrzyk B., Młodość jako „sekretna alchemia odciążająca”. W kręgu idei Witolda Gombrowicza, w: Ciężar i lekkość w kulturze, op. cit.
Google Scholar
Pawłowska-Jądrzyk B., Teoretycy i apologeci lekkości w literaturze. Na marginesie „Pornografii” Witolda Gombrowicza, „Sztuka i Filozofia” 19-2001.
Google Scholar
Pawłowska-Jądrzyk B., Szybkość wśród ideałów popkultury. O Jamesie Deanie w 60-tą rocznicę narodzin legendy aktora, w: Szybkość w kulturze, red. A. Smaga, Wydawnictwo Naukowe UKSW, Warszawa 2016.
Google Scholar
Pawłowska-Jądrzyk B., Zarys poetyki uwodzenia. O strategiach perswazyjnych w reklamie wizualnej, Wydawnictwo Naukowe UKSW, Warszawa 2021.
Google Scholar
Pincas S., Loiseau M., Historia reklamy, przeł. W. Kroker, Taschen, Köln – Warszawa 2009.
Google Scholar
Płażewski J., Język filmu, Wydawnictwa Artystyczne i Filmowe, Warszawa 1982.
Google Scholar
Propp W., Historyczne korzenie bajki magicznej, przeł. J. Chmielewski, Wydawnictwo KR, Warszawa 2003.
Google Scholar
Propp W., Morfologia bajki, przeł. S. Balbus, „Pamiętnik Literacki” 1968, z. 4.
Google Scholar
Rogalska M., Opozycja ciężki – lekki w polszczyźnie, w: Ciężar i lekkość w kulturze, op. cit.
Google Scholar
Szczęsna E., Piękno. O sprawczości doświadczenia estetycznego, w: Enklawy wpływu pośredniego. O perswazji niewerbalnej w przekazach artystycznych, red. B. Pawłowska-Jądrzyk, Wydawnictwo Naukowe UKSW, Warszawa 2023.
Google Scholar
Szczęsna E., Poetyka mediów. Polisemiotyczność, digitalizacja, reklama, Wydawnictwo UW, Warszawa 2007. Szczęsna E., Wprowadzenie do poetyki intersemiotycznej, w: Intersemiotyczność. Literatura wobec innych sztuk (i odwrotnie), red. S. Balbus, A. Hejmej, J. Niedźwiedź, Universitas, Kraków 2004.
Google Scholar
Szkłowski W.B., Sztuka jako chwyt, przeł. R. Łużny, w: Teorie literatury XX wieku. Antologia, red. A. Burzyńska, M.P.
Google Scholar
Markowski, Wydawnictwo Znak, Kraków 2006.
Google Scholar
Zimny R., Kreowanie obrazów świata w tekstach reklamowych, Wydawnictwo Trio, Warszawa 2008.
Google Scholar
Internet sources:
Google Scholar
https://marianchrzan.pl/project/lot-reklama-employer-branding/ [accessed on: 08.02.2024]
Google Scholar
Figures sources:
Google Scholar
Figures nos. 4, 5, 6, 7, 8, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 – author’s archive Fig. 1:
Google Scholar
https://www.facebook.com/Almette.ser/videos/tak-lekko-i-przyjemnie-/512233429905188/ [accessed on: 14.02.2024] Fig. 2:
Google Scholar
https://www.google.com/search?sca_esv=8b0f0bb61a9c22c4&sxsrf=ACQVn0_KrRzQYANU-
Google Scholar
W2hK3xwjt8i1ipsow:1707498757134&q=reklama+biedronka+dosi%C4%99gnij+marze
Google Scholar
%C5%84&tbm=isch&source=lnms&sa=X&ved=2ahUKEwiy4P3G4J6EAxW3XfEDHRnbA6wQ0pQJegQIDBAB&bi w=1366&bih=607&dpr=1[accessed on: 14.02.2024]
Google Scholar
Fig. 3: https://www.google.com/search?q=red+bull+doda+ci+skrzyde
Google Scholar
%C5%82&tbm=isch&ved=2ahUKEwiX9dzmn6uEAxXamf0HHSxxDcoQ2cCegQIABAA&oq=red+bull+doda+ci+skrzyde
Google Scholar
%C5%82&gs_lp=EgNpbWciGnJlZCBidWxsIGRvZGEgY2kgc2tyenlkZcWCMgQQIxgnMgUQABiABEi2M1DwBlj3
Google Scholar
MHAAeACQAQGYAZgCoAH7GqoBBzIwLjEwLjK4AQPIAQD4AQGKAgtnd3Mtd2l6LWltZ8ICBhAAGAcYHsIC BBAAGB7CAgsQABiABBixAxiDAcICBBAAGAPCAggQABiABBixA8ICBhAAGAgYHsICBxAAGIAEGBiIBgE& sclient=img&ei=8-nMZdevPNqz9u8PrOK10Aw&bih=607&biw=1366 [accessed on: 14.02.2024]
Google Scholar
Fig. 9:
Google Scholar
https://marianchrzan.pl/project/lot-reklama-employer-branding/ [accessed on: 14.02.2024]
Google Scholar
Fig. 10:
Google Scholar
S. Pincas, M. Loiseau, A History of Advertising, transl. W. Kroker, Taschen, Köln – Warsaw 2009, p. 115.
Google Scholar