Opublikowane: 2024-12-20

Plastyka w kształceniu dziecka na poziomie edukacji elementarnej

Urszula Szuścik
Artifex Novus
Dział: Artykuły tematyczne
https://doi.org/10.21697/an.14430

Abstrakt

Edukacja plastyczna na poziomie edukacji elementarnej (przedszkolnej i wczesnoszkolnej) jest jednym z ważnych obszarów rozwojowych dziecka. Często jednak w praktyce szkolnej jej możliwości nie są w pełni wykorzystywane w toku pracy z dzieckiem. W artykule wskazano na przyczyny takiej sytuacji w dydaktyce plastyki. Mocny akcent został położony na psychologiczny wymiar kształcenia plastycznego dziecka. W oparciu o swoje studia i badania Autorka daje propozycję pracy z dzieckiem 2–3-letnim, w wieku przedszkolnym i z dzieckiem w wieku wczesnoszkolnym w zakresie edukacji plastycznej. Przedstawione założenia i ich realizacja z dziećmi opierają się na stymulacji ich twórczości plastycznej w oparciu o kształtowanie percepcji wzrokowej w zakresie barwy, linii i bryły. Jest to propozycja programu dydaktycznego z plastyki, który potwierdził możliwość rozwoju potencjału twórczego dziecka przez działania plastyczne.

Słowa kluczowe:

dziecko, rozwój, kształcenie, plastyka, percepcja wzrokowa, edukacja elementarna

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Szuścik, U. (2024). Plastyka w kształceniu dziecka na poziomie edukacji elementarnej . Artifex Novus, (8), 110–121. https://doi.org/10.21697/an.14430

Cited by / Share

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.