Brezinka W. (2007). Wychowanie i pedagogika w dobie przemian kulturowych. Podręcznik akademicki, tłum. J. Kochanowicz. Kraków: WAM.
Google Scholar
Co myślał Albert Einstein? 11 cytatów wielkiego fizyka i filozofa nauki, https://businessinsider.com.pl/rozwoj-osobisty/albert-einstein-znane-cytaty-zlote-mysli/3fmm2r3 (dostęp 09.05.2022).
Google Scholar
Cyceron. (1960). Pisma filozoficzne, t. 2: O państwie. O prawach. O powinnościach. O cnotach, tłum. W. Kornatowski. Warszawa: PWN.
Google Scholar
Delsol C. (2018). Kamienie węgielne. Na czym nam zależy?, tłum. M. Kowalska. Kraków: Wydawnictwo Znak.
Google Scholar
Gadacz T. (2020a). O bezprawiu i przyzwoitości. Wady i zalety dla mądrych ludzi na trudne czasy. Kraków: Wydawnictwo Nieoczywiste.
Google Scholar
Gadacz T. (2020b). Uniwersalne prawdy i prawa życia dla mądrych ludzi na trudne czasy. Kraków: Wydawnictwo Nieoczywiste.
Google Scholar
Gajda J. (2000). Człowieczeństwo sensem życia i odpowiedzialnym zadaniem edukacji. W: Gajda J. (red.). Edukacja zorientowana na XXI wiek. Lublin: Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, s. 265-274.
Google Scholar
Hawking S. (2018). Krótkie odpowiedzi na wielkie pytania, przeł. M. Krośniak. Poznań: Wydawnictwo Zysk i S-ka.
Google Scholar
Heller M. (1984). Usprawiedliwienie Wszechświata. Kraków: Znak.
Google Scholar
Jan Paweł II (1985). Do uczestników Kongresu „UNIV’80. Wymiar moralny studiów i poszukiwań naukowych, 1 kwietnia 1980. W: Kniotek F. (red.). Nauczanie Papieskie III-1 (1980). Poznań-Warszawa: Pallottinum, s. 321-324.
Google Scholar
Jan Paweł II (1993). Kościół jest solidarny z uniwersytetem. Biblioteka Konwentu św. Dominika, 18 kwietnia 1982. W: Kniotek F. (red.). Nauczanie Papieskie V-1 (1982). Poznań: Pallottinum, s. 543-548.
Google Scholar
Jan Paweł II (1999). Pomagajmy młodym budować fundament pod ich przyszłe życie. „L`Osservatore Romano”, wyd. pol., 8(215), s. 89-91.
Google Scholar
Kwieciński Z. (1998). Dziesięciościan edukacji (składniki i aspekty – potrzeba całościowego ujęcia). W: Jaworska T., Leppert R. (red.). Wprowadzenie do pedagogiki. Wybór tekstów. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”, s. 37-48.
Google Scholar
Kwieciński Z. (2019). Grzęzawisko. Eseje z pedagogiki społecznej i krytycznej socjologii edukacji. Stary Toruń: Studio KROPKA dtp – Piotr Kabaciński.
Google Scholar
Mames T.D. (2018). O „prawości”, czyli kilka refleksji wokół deontologii badacza trójjedni filozofii – nauki – pedagogiki. W: Chrost M., Jakubiak K. (red.). Wychowanie, Socjalizacja, Edukacja. Księga Jubileuszowa dedykowana Prof. dr hab. Andrzejowi Michałowi de Tchorzewskiemu z okazji 75. rocznicy urodzin i 50-lecia pracy naukowej. Kraków: Wydawnictwo Naukowe Akademii Ignatianum w Krakowie, s. 245-257.
Google Scholar
Maryniarczyk A. (2009). Człowiek wobec świata. Lublin: Polskie Towarzystwo Tomasza z Akwinu.
Google Scholar
Maryniarczyk A. (2007). O ethosie i logosie współczesnego wychowawcy. W: Gocko J., Skałka K. (red.). 100 lat Salezjanów w Przemyślu (1907-2007). Przemyśl: Poligrafia Inspektoratu Towarzystwa Salezjańskiego, s. 141-157.
Google Scholar
Murzyn A. (2015). Współczesna filozofia edukacji. Kluczowe kwestie. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
Google Scholar
Nagórny J. (2005). Nauczyciel wobec współczesnych wyzwań moralno-społecznych. „Zeszyty Edukacyjne”, nr 3, s. 35-64.
Google Scholar
Nalaskowski A. (2017). Pedagogika dyskretna. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
Google Scholar
Nowak M. (1996). Znaczenie wartości w procesie wychowania. W: Popielski K. (red.). Człowiek – wartości – sens. Studia z psychologii egzystencji. Lublin: Redakcja Wydawnictw Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, s. 241-259.
Google Scholar
Olbrycht K. (2019). Edukacja kulturalna jako edukacja do wzrastania w człowieczeństwie. Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.
Google Scholar
Olbrycht K. (2003). Kluczowe problemy wychowawcze w krajach postkomunistycznych. W: Polak K., Urban B. (red.). Edukacyjne wyzwania w krajach postkomunistycznych. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, s. 27-37.
Google Scholar
Popielski K. (1996). Wartości i ch znaczenie w życiu ludzi. W: Popielski K. (red.). Człowiek – wartości – sens. Studia z psychologii egzystencji. Lublin: Redakcja Wydawnictw Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, s. 61-69.
Google Scholar
Półturzycki J. (2004). Potrzeby i perspektywy aksjologii w andragogice i edukacji dorosłych. W: Kostkiewicz J. (red.). Aksjologia edukacji dorosłych. Lublin: Wydawnictwo KUL, s. 11-24.
Google Scholar
Probucka D. (2020). Znaczenie etyki w edukacji młodzieży. W: Krawczyńska-Zaucha T. (red.). Edukacja XXI wieku. Strategie zarządzania i kierunki rozwoju. Kraków: Wydawnictwo Księgarnia Akademicka, s. 109-118.
Google Scholar
Raport dla UNESCO Międzynarodowej Komisji do spraw Edukacji dla XXI wieku pod przewodnictwem Jacuques’a Delorsa. Edukacja. Jest w niej ukryty skarb. (1998). tłum. W. Rabczuk. Warszawa: Stowarzyszenie Oświatowców Polskich.
Google Scholar
Ruciński S. (1999). Nauczyciel – wychowawca: między ideałem a rzeczywistością. W: Adamski F. (red.). Wychowanie na rozdrożu. Personalistyczna filozofia wychowania. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, s. 43-56.
Google Scholar
Schleicher A. (2019). Edukacja światowej klasy. Jak kształtować systemy szkolne na miarę XXI wieku, tłum. K. Kwiatosz. Warszawa: Evidence Institute – Związek Nauczycielstwa Polskiego.
Google Scholar
Stępień B.A. (1997). Prawda. W: Herbut J. (red.). Leksykon filozofii klasycznej. Lublin: Wydawnictwo TN KUL, s. 437-438.
Google Scholar
Szymański M. J. (2021). Edukacja w zmieniającym się społeczeństwie. Warszawa: Difin.
Google Scholar
Tchorzewski A.M. de. (2022). Rzecz o kształtowaniu tożsamości zawodowej nauczyciela. „Roczniki Pedagogiczne”, tom 14(50), nr 1, s. 101-121.
DOI: https://doi.org/10.18290/rped22141.7
Google Scholar