Benner D., Nikolova R. (red.) (2016). Ethisch-moralische Kompetenz als Teil öffentlicher Bildung. Der Berliner Ansatz zur Konstruktion und Erhebung ethisch-moralischer Kompetenzniveaus im öffentlichen Erziehungs- und Bildungssystem mit einem Ausblick auf Projekte zu ETiK-International. Paderborn–München–Wien–Zürich: Schöningh.
DOI: https://doi.org/10.30965/9783657785964
Google Scholar
Decyzja dyrektora Narodowego Centrum Nauki z dnia 11.01.2010, archiwum D. Stępkowskiego.
Google Scholar
Decyzja dyrektora Narodowego Centrum Nauki z dnia 23.01.2014, archiwum D. Stępkowskiego.
Google Scholar
Dostępność lekcji religii wyznań mniejszościowych i lekcji etyki w ramach systemu edukacji szkolnej. Analiza i zalecenia. (2015). „Biuletyn Rzecznika Praw Obywatelskich”, nr 6.
Google Scholar
Etyka w szkole 30.09.2013. Dostępny na: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1MgLJrKKeYQR6hBMza0wR8SUsBUH7VvyIcnHWMrjClNk/edit?amp;usp=sharing&pli=1#gid=0 (otwarto 12.02.2014).
Google Scholar
Hejnicka-Bezwińska T. (2015). Praktyka edukacyjna w warunkach zmiany kulturowej (w poszukiwaniu logiki zmian). Warszawa: Państwowe Wydawnictwo Naukowe.
Google Scholar
Heller K.A., Perleth C. (2000). Kognitiver Fähigkeitstest für 4. bis 12. Klassen, Revision. KFT 4-12+. Göttingen: Beltz-Test.
Google Scholar
Horowski J. (2015). Wychowanie moralne według pedagogiki neotomistycznej. Toruń: Wydawnictwo Uniwersytetu Mikołaja Kopernika.
Google Scholar
Kotłowski K. (1976). Aksjologiczne podstawy teorii wychowania moralnego. Wrocław–Warszawa–Kraków–Gdańsk: Zakład Narodowy im. Ossolińskich.
Google Scholar
List z dnia 25.02.2010, archiwum D. Stępkowskiego.
Google Scholar
Łobocki M. (2008). Wychowanie moralne w zarysie. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
Google Scholar
Marek Z. (2005). Podstawy wychowania moralnego. Kraków: WSF-P „Ignatianum”, Wydawnictwo WAM.
Google Scholar
Muszyński H. (1974). Wychowanie moralne w zespole. Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne.
Google Scholar
Orzeczenie z dnia 20 kwietnia 1993 roku, sygn. akt U 12/92, dostępny na: http://otk.trybunal.gov.pl/orzeczenia/teksty/otkpdf/1993/U_12_92.pdf (otwarto 11.11.2015).
Google Scholar
Piast-Szlubowski T. (2015). Etyka jako nowy przedmiot szkolny (gimnazjalny) – bilans rozwoju i perspektywy na przyszłość. W: S. Sztobryn, K. Kamiński, M. Wasilewski (red.). Pedagogika filozoficzna. T. VI: Filozofia wychowania w Europie Środkowej w kontekście uwarunkowań historycznych, społecznych, politycznych i filozoficznych. Łódź: WN TPF „Chowanna”, s. 413–425.
Google Scholar
Recenzja 1, dostępny na: https://osf.opi.org.pl/app/w14/recenzjeRw.do?do-pokazSekcje (otwarto 12.01.2010).
Google Scholar
Recenzja 2, dostępny na: https://osf.opi.org.pl/app/w14/recenzjeRw.do?do-pokazSekcje (otwarto 12.01.2010).
Google Scholar
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 kwietnia 1992 roku w sprawie warunków i sposobu organizowania nauki religii w publicznych przedszkolach i szkołach publicznych, Dz. U. Nr 36, poz. 155 z późn. zm.
Google Scholar
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 marca 2014 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu organizacji nauki religii w publicznych przedszkolach i szkołach, Dz. U. nr , poz. 478.
Google Scholar
Sprawa Grzelak przeciwko Polsce (skarga nr 7710/02), dostępny na : https://www.google.pl/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=grzelak%20przeciwko%20polsce%20orzeczenie (otwarto 2015-11-09).
Google Scholar
Stępkowski D. (2015a). Poszukiwanie pedagogicznego proprium wychowania i kształcenia moralnego. W: S. Sztobryn, K. Kamiński, M. Wasilewski (red.). Pedagogika filozoficzna. T. VI: Filozofia wychowania w Europie Środkowej w kontekście uwarunkowań historycznych, społecznych, politycznych i filozoficznych. Łódź: WN TPF „Chowanna”, s. 303–322.
Google Scholar
Stępkowski D. (2015b). Szkoła miejscem kształtowania kompetencji moralno-etycznej i kompetencji religijnej. „Paedagogia Christiana”, nr 1, s. 215–233.
DOI: https://doi.org/10.12775/PCh.2015.012
Google Scholar
Suchodolski B. (1961). O program świeckiego wychowania moralnego. Warszawa: „Nasza Księgarnia”.
Google Scholar
Uzasadnienie do decyzji dyrektora Narodowego Centrum Nauki z dnia 23.01.2014, archiwum D. Stępkowskiego.
Google Scholar
Willems J., Schluss H., Schieder R., Benner D. (2014). Kompetencja religijna jako element kształcenia publicznego (wyniki badań empirycznych), tłum. D. Stępkowski. „Forum Pedagogiczne”, nr 1, s. 87–122.
Google Scholar
Zieliński T.J. (2014). Nauka etyki w szkołach publicznych w ujęciu prawnym. W: J. Krukowski, P. Sobczyk, M. Poniatowski (red). Religia i etyka w edukacji publicznej. Warszawa: Wydawnictwo Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego, s. 95–120.
Google Scholar