Arystoteles (2000). Etyka nikomachejska, tłum. D. Gromska. W: tenże. Dzieła wszystkie, t. 5. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, s. 77–300.
Google Scholar
Arystoteles (2001). Polityka, tłum. L. Piotrowicz. W: tenże. Dzieła wszystkie, t. 6. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, s. 25–226.
Google Scholar
Benner D. (2008a). Przekaz moralności przez doświadczenie negatywne i etyka eksperymentalna jako adekwatne formy współczesnego wychowania moralnego, tłum. D. Stępkowski. W: tenże. Edukacja jako kształcenie i kształtowanie. Moralność – kultura – demokracja – religia. Warszawa: Wydawnictwo Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego, s. 29–60.
Google Scholar
Benner D. (2008b). Wychowanie a przekaz tradycji. Główne problemy innowacyjnej teorii i praxis transmisji kultury, tłum. D Stępkowski. W: tenże. Edukacja jako kształcenie i kształtowanie. Moralność – kultura – demokracja – religia. Warszawa: Wydawnictwo Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego, s. 103–126.
Google Scholar
Benner D. (2008c). Nieprzemijające znaczenie herbartowskiej koncepcji nauczania wychowującego, tłum. D. Stępkowski. „Horyzonty Wychowania”, nr 7, s. 129–144.
Google Scholar
Benner D., Oettingen von A., Peng Zh., Stępkowski D. (2015). Bildung – Moral _– Demokratie. Theorien und Konzepte moralischer Erziehung und Bildung und ihre Beziehungen zu Ethik und Politik. Paderborn–München–Wien–Zürich: Schöningh.
Google Scholar
Benner D., Stępkowski D. (2014). Pedagogika filozoficzna i badania edukacyjne. Próba zrekonstruowania ich powiązań w kontekście aktualnych tendencji rozwojowych. „Kultura i Wychowanie”, nr 1, s. 9–21.
Google Scholar
Hołówka J. (2001). Etyka w działaniu. Warszawa: Prószyński i S-ka.
Google Scholar
Kamińska W. (2014). Metodologiczna konstrukcja dziedziny dydaktyki etyki. Warszawa: Wydawnictwo Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego.
Google Scholar
Olbrycht K. (red.) (1999). Edukacja aksjologiczna. T. 4: Wybrane problemy przekazu wartości. Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.
Google Scholar
Platon (1999). Obrona Sokratesa, tłum. W. Witwicki. W: tenże. Dialogi, t. 1. Kęty: Wydawnictwo Antyk, s. 551–583.
Google Scholar
Prange K. (2005). Die Zeigestruktur der Erziehung. Grundriss der Operativen Pädagogik. Paderborn–München–Wien–Zürich: Schöningh.
DOI: https://doi.org/10.30965/9783657773879
Google Scholar
Prange K. (2010). Die Ethik der Pädagogik. Zur Normativität erzieherischen Handelns. Paderborn–München–Wien–Zürich: Schöningh.
DOI: https://doi.org/10.30965/9783657766772
Google Scholar
Rousseau J.J. (1955). Emil, czyli o wychowaniu, tłum. W. Husarski, t. 1. Wrocław: Zakład im. Ossolińskich – Wydawnictwo PAN.
Google Scholar
Sosnowska P. (2015). Arendt i Heidegger. Pedagogiczna obietnica filozofii. Kraków: Universitas.
Google Scholar
Stępkowski D. (2015). Szkoła miejscem kształtowania kompetencji moralno-etycznej i kompetencji religijnej. „Paedagogia Christiana”, nr 1, s. 215–233.
Google Scholar
Stępkowski D. (2016). Moralność – edukacja – polityka we współczesnej polskiej teorii wychowania moralnego. „Kultura i Wychowanie”, nr 1, s. ?.
Google Scholar
Śliwerski B. (2012). Pedagogika ogólna. Podstawowe prawidłowości. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
Google Scholar
Środa M. (2000). Program lekcji etyki dla gimnazjum. „Etyka”, nr 33, s. 214–224.
Google Scholar
Ziemska A., Malinowski Ł. (brw). Ludzkie ścieżki. Kompleksowy program nauczania etyki na II, III i IV poziomie edukacyjnym. (dostępny na: http://www.bc.ore.edu.pl/Content/500/ludzkie+sciezki-kompleksowy+program+nauczania+etyki+na+ii+iii+i+iv+poziomie+edukacyjnym+%281%29.pdf; otwarto 8.07.2016).
Google Scholar