Ablewicz K., Kilka metodologicznych problemów tworzenia i przekazu fenomenologicznej wiedzy o wychowaniu, [w:] Metodologiczne problemy tworzenia wiedzy w pedagogice. Oblicza akademickiej praktyki, red. J. Piekarski, D. Urbaniak-Zając, K. J. Szmidt, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2010.
Google Scholar
Benner D., Allgemeine Padagogik. Eine systematisch-problemgeschichtliche Einfuhrung in die Grundstruktur padagogischen Denkens und Handelns, Juventa Verlag, Weinheim–Munchen 2010.
Google Scholar
Benner D., Auf der Suche nach einer Didaktik der Urteilsformen und einer auf ausdifferenzierte Handlungsfelder bezogenen partizipatorischen Erziehung, „Padagogische Korrespondenz” 39 (2009).
Google Scholar
Benner D., Erziehung – Religion, Padagogik – Theologie, Erzie hung swis senschaft – Religionswissenschaft. Systematische Analy sen zu padagogischen, theologischen und religionswissenschaftlichen Reflexionsformen und Forschungsdesiderata, [w:] Erziehungswissenschaft, Religion und Religionspadagogik, red. E. Gros, Lit Verlag, Munster, 2004.
Google Scholar
Benner D., Hauptstromungen der Erziehungswissenschaft. Eine Systematik traditioneller und moderner Theorien, List Verlag, Munchen 1973.
Google Scholar
Benner D., Rozumienie krytyki na podstawie rozróżnienia afirmatywnych i nieafirmatywnych koncepcji kształcenia, [w:] tenże, Edukacja jako kształcenie i kształtowanie, wyb. i tłum. z jęz. niem. D. Stępkowski, Wydawnictwo Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Warszawa
Google Scholar
Google Scholar
Benner D., Wprowadzenie autora do wydania polskiego, [w:] tenże, Edukacja jako kształcenie i kształtowanie, wyb. i tłum. z jęz. niem. D. Stępkowski, Wydawnictwo Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Warszawa 2008.
Google Scholar
Benner D., Bruggen F., Geschichte der Padagogik. Vom Beginn der Neuzeit bis zur Gegenwart, Verlag Reclam, Stuttgart 2011.
Google Scholar
Benner D., English A., Critique and Negativity. Towards the
Google Scholar
Pluralization of Critique in Educational Practice, Theory and Research, „Journal of Philosophy of Education” 38 (2004).
Google Scholar
Benner D., Schmied-Kowarzik W., Herbarts praktische Philosophie und Padagogik. Moglichkeiten und Grenzen einer Erziehungsphanomenologie, Henn Verlag, Ratingen 1967.
Google Scholar
Chudy W., Rozwój filozofowania a „pułapka refleksji”, Redakcja Wydawnictw KUL, Lublin 1995.
Google Scholar
Embree L., Analiza refleksyjna. Wprowadzenie do badań fenomenologicznych, tłum. z jęz. ang. A. Łagodzka, Wydawnictwo IFiS PAN, Warszawa 2006.
Google Scholar
Filek J., Fenomenologia wychowania, [w:] tenże, Filozofia jako etyka, Wydawnictwo Znak, Kraków 2001.
Google Scholar
Gara J., Od filozoficznych podstaw wychowania do ejdetycznej filozofii wychowania, Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej, Warszawa 2009.
Google Scholar
Hejnicka-Bezwińska T., Pedagogika ogólna, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2008.
Google Scholar
Herbart J. F., Główne punkty metafizyki, tłum. z jęz. niem. D. Stępkowski, „Studia Philosophica Wratislaviensia” 5 (2010) 1.
Google Scholar
Herbart J. F., Pedagogika ogólna wywiedziona za celu wychowania, tłum z niem. T. Stera, Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa 2007.
Google Scholar
Kant I., Krytyka czystego rozumu, tłum. z jęz. niem. R. Ingarden, t. 1, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa 1957.
Google Scholar
Nowak M., Podstawy pedagogiki otwartej. Ujęcie dynamiczne w inspiracji chrześcijańskiej, Redakcja Wydawnictw Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, Lublin 2000.
Google Scholar
Prange K., Die Ethik der Padagogik. Zur Normativitat erzieherischen Handelns, Schoningh Verlag, Paderborn–Munchen–Wien–Zurich 2010.
DOI: https://doi.org/10.30965/9783657766772
Google Scholar
Schmied-Kowarzik W., Benner D., Die Padagogik der fruhen Fichteaner und Honigswalds. Moglichkeiten und Grenzen einer Erziehungsphilosophie, Henn Verlag, Wuppertal–Rattingen–Dusseldorf 1969.
Google Scholar
Stępkowski D., Poza alternatywą: adaptacja – emancypacja. W kierunku nieafirmacyjnej pedagogiki ogólnej, [w:] Pedagogiki ogólna.
Google Scholar
Dyskursy o statusie naukowym i dydaktycznym, red. T. Hejnicka-Bezwińska, Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego, Bydgoszcz 2011.
Google Scholar
Stępkowski D., Praxis’ w koncepcji pedagogiki Dietricha Bennera, „Kwartalnik Pedagogiczny” 53 (2008) 3.
Google Scholar
Śliwerski B., Myśleć jak pedagog, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Sopot 2010.
Google Scholar