Åkeson McGurk, Linda. 2017. Nie ma złej pogody na spacer [There`s No Such Thing as Bad Weather]. Warszawa: Wydawnictwo Literackie
Google Scholar
Arrindell, Willem. 2000. “Phobic dimensions: IV. The structure of animal fears.” Behaviour Research and Therapy 38: 509-530.
DOI: https://doi.org/10.1016/S0005-7967(99)00097-2
Google Scholar
Brudzińska, Patrycja. 2021. “Alienacja ekologiczna dzieci w wieku wczesnoszkolnym – refleksje nad pokoleniem pasażerów [Environmental Alienation of Children in the Early School Age – Reflections on the Passenger Generation].” Roczniki Pedagogiczne 1: 81-93.
DOI: https://doi.org/10.18290/rped21131.7
Google Scholar
Budziszewska, Magdalena. 2021. “Co ludzie czują wobec zmiany klimatu? [How people feel about climate change?].” In Klimatyczne ABC, edited by Magdalena Budziszewska, Aleksandra Kardaś, Zbigniew Bohdanowicz, 220-226. Warszawa: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego.
Google Scholar
Centralne Towarzystwo Ogrodów Jordanowskich. 1938. Co to jest Ogród Jordanowski? [What The Jordan`s Garden Is?] Warszawa: b.d.
Google Scholar
Cevher-Kalburan, Nilgün. “Okul öncesi dönem çocuklarının dış mekânda oyun fırsatları ve ebeveyn görüşleri [Outdoor play opportunities and parental views of preschool children].” Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi 14(32): 113–135.
Google Scholar
Charmaz, Kathy. 2006. Constructing Grounded Theory - A Practical Guide Through Qualitative Analysis. London, Thousand Oaks, New Delhi: SAGE Publications Ltd.
Google Scholar
Cree, Jon, and Marina Robb. 2021. The Essential Guide to Forest School and Nature Pedagogy. London and New York: Routledge.
DOI: https://doi.org/10.4324/9780367853440
Google Scholar
Czałczyńska-Podolska, Magdalena. 2016. “Ogrody jordanowskie na tle współczesnych ogrodów dziecięcych [Doctor`s Jordan gardens against a background of the contemporary children`s gardens].” Przestrzeń Urbanistyka Architektura 2: 111-125.
Google Scholar
Faarlund, Nils. 1994. „Friluftsliv – a way Home” In Nature the True Home of Culture, edited by Børge Dahle, 393-396. Oslo: USDA Forest Service.
Google Scholar
Gilbertson, Ken, Timothy Bathes, Terr McLaughlin and Alan Ewert. 2006. Outdoor Education Methods and Strategies. Human Kinetics.
Google Scholar
Helliwell, John F., Richard Layard, Jeffrey D. Sachs, Jan-Emmanuel De Neve, Lara B. Aknin, and Shun Wang. 2023. “World Happiness Report.” Accessed September 28, 2023. https://happiness-report.s3.amazonaws.com/2023/WHR+23.pdf.
Google Scholar
Kubiatko, Milan. 2012. “Kindergarten Children’s Perception of Animals Focusing on the Look and Fear of Animals.” Educational Sciences: Theory & Practice Special Issue (Autumn): 3181-3186.
Google Scholar
Leśny, Agnieszka. 2020. “Pedagogika przygody – konteksty teoretyczne [Adventure education – theoretical contexts].” In Przygoda w edukacji i edukacja w przygodzie. Outdoor i Adventure Education w Polsce, edited by Agnieszka Bąk, Agnieszka Leśny, Ewa Palamer-Kabacińska, 12–49. Warszawa: Fundacja Pracownia Nauki i Przygody.
Google Scholar
Litwinowicz-Droździel, Małgorzata. 2022. “Kapitały niedostatku. Historie ludowe i etyka współczesności [Capitals of scarcity. Folk stories and the ethics of modernity].” Kultura Współczesna 1: 29-37. http://doi.org/10.26112/kw.2022.117.03.
Google Scholar
Louv, Richard. 2016. Witamina N [Vitamin N]. Warszawa: Mamania.
Google Scholar
Majdecki, Longin. 2008. Historia ogrodów, t. 2 [The History of Gardens, vol. 2]. Warszawa: PWN.
Google Scholar
Mart, Mehmet. 2021. “Parental Perceptions to Outdoor Activities.” International Journal of Progressive Education 4(2021): 358-372. http://doi.org/10.29329/ijpe.2021.366.22.
DOI: https://doi.org/10.29329/ijpe.2021.366.22
Google Scholar
Michalak, Kornelia. 2011. “Friluftsliv. Norweska tradycja życia blisko przyrody [Friluftsliv. The Norwegian tradition of living close to nature].” Dzikie Życie 9 (207), September 2011, https://dzikiezycie.pl/archiwum/2011/wrzesien-2011/friluftsliv-norweska-tradycja-zycia-blisko-przyrody.
Google Scholar
Michalak, Renata, and Teresa Parczewska. 2019. (Nie)obecność outdoor education w kształceniu szkolnym [The (non)presence of outdoor education in school education]. Lublin: Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej.
Google Scholar
Oleńska-Pawlak, Teresa, and Jadwiga Jedynak. 1988. “Rozwój Opieki Medycznej w Polsce Nad Dziećmi i Młodzieżą Uczącą Się [Development of medical care in Poland for children and young people in education].” Rocznik Naukowo-Dydaktyczny 119 (9): 135-152.
Google Scholar
Palamer-Kabacińska, Ewa. 2020. “Miejsce pedagogiki przygody w naukach pedagogicznych [The place of adventure education in pedagogical sciences].” In Edukacja przygodą: Outdoor i Adventure Education w Polsce: teoria, przykłady, konteksty, edited by Ewa Palmer-Kabacińska, Agnieszka Leśny, 12-42. Warszawa: Fundacja Pracownia Nauki i Przygody.
Google Scholar
Paluch, Michał. 2022. “Pedagogika lasu i pierwsze ścieżki jej teoretycznych konceptualizacji [Forest Pedagogy and the First Paths of Its Theoretical Conceptualization].” Forum Pedagogiczne 13 (2): 17–30. http://doi.org/10.21697/fp.2022.2.02.
DOI: https://doi.org/10.21697/fp.2022.2.02
Google Scholar
Reimann, Maria. 2018. “Gruby i chudy, czyli o tym, jak dzieci wyobrażają sobie zdrowego i niezdrowego człowieka [Fat and thin, or how children imagine healthy and unhealthy people].” In Dzieci i zdrowie. Wstęp do childhood studies, edited by Magdalena Radkowska-Walkowicz, Maria Reimann, 138-149. Warszawa: Wydawnictwo Oficyna Naukowa
Google Scholar
Rozporządzenie 2001 – Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 8 listopada 2001 r. w sprawie warunków i sposobu organizowania przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki krajoznawstwa i turystyki. [Regulation of the Minister of National Education and Sport on the conditions and methods of organizing sightseeing and tourism by public kindergartens, schools and institutions]. (Dz.U. z 2001 r. nr 135, poz. 1516).
Google Scholar
Rozporządzenie 2017 – Rozporządzenie Ministra edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej [Regulation of the Minister of National Education on the core curriculum for kindergarten education and the core curriculum for general education]
Google Scholar
Rykowski, Kazimierz. 2022. “Pytania o las jako medium pedagogiczne [Questions about the forest as a pedagogical medium].” Forum Pedagogiczne 13 (2): 31–46. http://doi.org/10.21697/fp.2022.2.03.
DOI: https://doi.org/10.21697/fp.2022.2.03
Google Scholar
Ryszka, Rafał. 2016. Pedagogika przeżyć praktycznie [Pedagogy of experiences practically]. Kraków: Impuls.
Google Scholar
Sampson, Scott. 2016. Kalosze pełne kijanek [How to Raise a Wild Child: The Art. And Science of Falling in Love with Nature]. Białystok: Vivante.
Google Scholar
Simonienko, Katarzyna. 2021. Terapia lasem w badaniach i praktyce [Forest therapy in research and practice]. Poznań: Silva Rerum.
Google Scholar
Sonelski, Wacław. 2020. “O pewnej metodzie realizacji programów edukacji przygodowej [About a certain method of implementing adventure education programs].” In Edukacja przygodą: Outdoor i Adventure Education w Polsce: teoria, przykłady, konteksty, edited by Ewa Palmer-Kabacińska, Agnieszka Leśny, 12-42. Warszawa: Fundacja Pracownia Nauki i Przygody.
Google Scholar
Szafrańska, Anna, and Justyna Pawlak. 2020. “W poszukiwaniu lepszych możliwości kształcenia dla własnego dziecka. Edukacja domowa z perspektywy rodziców [In search for better educational possibilities for the own child. Home education from the parental perspective].” Przegląd Pedagogiczny (1): 203–218.
Google Scholar
Szlaużys, Justyna. 2019. “Leśne Przedszkole Jako Alternatywna Forma Wczesnej Edukacji. [Forest Kindergarten as an Alternative Form of Early Education].” Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów Przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN 2(12): 94–107. doi:10.15290/parezja.2019.12.07.
DOI: https://doi.org/10.15290/parezja.2019.12.07
Google Scholar
Szpytma, Cezary. 2022. “Szkoły Typu Open-Air: Eksperymenty Architektoniczno-Pedagogiczne Szkolnictwa w Pierwszych Dziesięcioleciach XX Wieku [Open-Air Schools: Architectural and Pedagogical Experiments of Education in the First Decades of the 20th Century].” Problemy Wczesnej Edukacji 4 (31): 23-41. https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=414666.
DOI: https://doi.org/10.5604/01.3001.0008.5645
Google Scholar
Świder, Marek, and Maria Marta Urlińska. 2016. “Prywatne Gimnazjum Sanatoryjne Męskie Dr. Jana Wieczorkowskiego w Rabce (1924–1939) [Private Men's Sanatorium Junior High School of Dr. Jan Wieczorkowski in Rabka (1924–1939)].” Studia Paedagogica Ignatiana 19 (2): 227-233. http://doi.org/10.12775/spi.2016.2.011.
DOI: https://doi.org/10.12775/SPI.2016.2.011
Google Scholar
Tomik, Rajmund. 2020. “Turystyka aktywna w kontakcie z przyrodą w programie promocji aktywności fizycznej szkoły [Active tourism in contact with nature in the school physical activity promotion program].” In Edukacja przygodą: Outdoor i Adventure Education w Polsce: teoria, przykłady, konteksty, edited by Ewa Palmer-Kabacińska, Agnieszka Leśny, 12-42. Warszawa: Fundacja Pracownia Nauki i Przygody.
Google Scholar
USOS APS (University System of Student Service of the Academy of Special Education). 2023. “Outdoor education.” Accessed June 18, 2023. https://usosweb.aps.edu.pl/kontroler.php?_action=actionx:katalog2/przedmioty/pokazPrzedmiot(prz_kod:00-0F-OUE).
Google Scholar
USOS UKSW (University System of Student Service of the Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw). 2023. “Warsztat pedagogiczny - Pedagogika Lasu - poznawanie i doznawanie siebie w naturze [Pedagogical workshop - Pedagogy of the Forest - getting to know and experiencing yourself in nature].” Accessed June 18, 2023. https://usosweb.uksw.edu.pl/kontroler.php?_action=actionx:katalog2/przedmioty/pokazPrzedmiot(prz_kod:WNP-PEZ-WPW-MP).
Google Scholar
USOS UMCS (University System of Student Service of the Maria Curie-Skłodowska University in Lublin. 2023. “Edukacja outdoorowa [Outdoor education].” Accessed June 18, 2023. https://usosweb.umcs.pl/kontroler.php?_action=katalog2/przedmioty/pokazPrzedmiot&kod=PS-PPW.LN.6%2F16.
Google Scholar
Ustawa 1982 – Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela [Teacher`s Code of Conduct] (tekst jedn.: Dz.U. z 2023 r., poz. 984).
Google Scholar
Ustawa 2016 – Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe [Education law] (tekst jedn.: Dz.U. z 2023 r., poz. 900).
Google Scholar
Wierzbicka, Anna. 2022. “Podstawy formalne, organizacja i przebieg edukacji leśnej społeczeństwa prowadzonej przez Lasy Państwowe [Formal foundations, organization and course of forest education of the society conducted by the State Forests].” Forum Pedagogiczne 13 (2): 61-74. http://doi.org/10.21697/fp.2022.2.05.
DOI: https://doi.org/10.21697/fp.2022.2.05
Google Scholar
Williams, Florence. 2017. Natura leczy, czyli co sprawia, że jesteśmy szczęśliwsi, zdrowsi i bardziej kreatywni [Nature heals]. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Google Scholar
Wolter, Edyta. 2022. “Wychowanie ekologiczne w Drugiej Rzeczpospolitej [Ecological education in the Second Republic of Poland].” Forum Pedagogiczne 1 (2): 119-147.
DOI: https://doi.org/10.21697/fp.2011.2.07
Google Scholar