Opublikowane: 2007-12-31

Problemy przyrodniczej edukacji holistycznej w świetle idei zrównoważonego rozwoju

Jan Sandner
Studia Ecologiae et Bioethicae
Dział: Artykuły naukowe
https://doi.org/10.21697/seb.2007.5.1.22

Abstrakt

In the article, the author is trying to find quintessential causes for the said errors, the article touches on the difficult problematic issues from the borderline of various areas of study relating to learning about the environment, the primary concept of the author is the attempt to undertake a holistic approach to the problem of natural science education. M s approach is to guarantee a better understanding of the environment. It is also to impact the launch of a new quality of its management and solve the growing number of critical situations in the environment and by the same, the proper shaping and implementation of the sustainable environment concept. In his presentation, the author backs his arguments with well known views of the following philosophers: Forbes, Smuts, Tansley, Haeckel, Birge as well as with theories from the borderline of ecology and philosophy such as: the development theory, integration levels and synergism.

Słowa kluczowe:

edukacja ekologiczna, zrównoważony rozwój, edukacja przyrodnicza, edukacja holistyczna

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Sandner, J. (2007). Problemy przyrodniczej edukacji holistycznej w świetle idei zrównoważonego rozwoju. Studia Ecologiae Et Bioethicae, 5(1), 325–333. https://doi.org/10.21697/seb.2007.5.1.22

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.