Współczesna turystyka nie może istnieć bez promocji. Władze miasta Ełk i okolic upatrują szansę rozwoju gospodarczego w turystyce przy wykorzystaniu ogromnego potencjału jakim jest środowisko naturalne. W tej sytuacji oczywiste jest, że nie dbając o środowisko naturalne sami pozbawiamy się naszego głównego atutu w konkurencyjnej walce o turystę.
Działalność promocyjno-informacyjna służy nie tylko indywidualnym turystom, ale również organizatorom wypoczynku grupowego, restauratorom, branży hotelarskiej jak również pojedynczym gospodarstwom agroturystycznym. Im większa jest świadomość społeczeństwa o stanie obecnym środowiska naturalnego w ich najbliższej okolicy, tym łatwiej jest zaplanować działania mające na celu jego ochronę, jak też organizację kampanii reklamowych regionu.
Bardzo szeroki wachlarz dostępnych narzędzi w dziedzinie gromadzenia, przetwarzania i udostępniania informacji może być w pełni wykorzystywany w turystyce z pełnym uwzględnieniem grup odbiorców, rynków czy poszczególnych produktów. Takimi odbiorcami są m.in.: samorząd lokalny i gospodarczy, przewoźnicy, piloci, przewodnicy, twórcy produktów turystycznych, animatorzy wydarzeń kulturalnych, firmy poszukujące usług turystycznych, turyści indywidualni oraz grupy zorganizowane, lokalne społeczności, media, szkoły turystyczne.
Region Polski Północno-Wschodniej jest wolny od ciężkiego przemysłu. Bogactwo fauny i flory oraz wyjątkowe walory krajobrazowe przez wiele organizacji międzynarodowych zastały uznane za przyrodnicze dziedzictwo Europy. Celem mieszkańców tych regionów powinno byc zachowanie i umacnianie tego wizerunku. Wiele jest przykładów państwa i regionów, które pogodziły rozwój gospodarczy z dbałością o środowisko naturalne. Warto dołączyć do tego elitarnego grona.
Pobierz pliki
Zasady cytowania