Rudolf Arnheim, Film jako sztuka, tłum. W. Wertenstein, Wydawnictwa Artystyczne i Filmowe, Warszawa 1961.
Google Scholar
Mieke Bal, Wędrujące pojęcia w naukach humanistycznych. Krótki przewodnik, tłum. M. Bucholc, NCK Warszawa 2012.
Google Scholar
Stanisław Balbus, Zagłada gatunków, [w:] Genologia dzisiaj, red. W. Bolecki, I. Opacki, IBL PAN, Warszawa 2000.
Google Scholar
Edward Balcerzan, Literackość. Modele, gradacje, eksperymenty, Wydawnictwo UMK, Toruń 2013.
Google Scholar
Roland Barthes, Przyjemność tekstu, tłum. A. Lewańska, Wydawnictwo KR, Warszawa 1997.
Google Scholar
Roland Barthes, Lektury, tłum. K. Kłosiński, M.P. Markowski, E. Wieleżyńska, Wydawnictwo KR, Warszawa 2001.
Google Scholar
Robert Birkholc, Podwójna perspektywa. O subiektywizacji zapośredniczonej w filmie, Universitas, Kraków 2019.
Google Scholar
Anna Burzyńska, Anty-teoria literatury, Universitas, Kraków 2006.
Google Scholar
Julio Cortázar, Opowiadania, tłum. Z. Chądzyńska, Muza, Warszawa 1996.
Google Scholar
Dawid Biedrzyński, Pojęcie harmonii w filozofii Empedoklesa, „Idea. Studia nad Strukturą i Rozwojem Pojęć Filozoficznych” 2014, nr 26.
Google Scholar
Monika Fludernik, Towards a „Natural” Narratology, Taylor&Francis Group, London-New York 2005.
Google Scholar
Maciej Grochowski, O pojęciu elipsy, „Pamiętnik Literacki” 1976, z. 1.
Google Scholar
Wojciech Kalaga, Semioza literacka: ślad i głos, [w:] Znak i semioza. Z zagadnień semiotyki tekstu literackiego, red. W. Kalaga, T. Sławek, „Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach” 1985, nr 668.
Google Scholar
Katarzyna Kobro, Władysław Strzemiński, Kompozycja przestrzeni. Obliczenia rytmu czasoprzestrzennego, [w:] Nika Strzemińska, Katarzyna Kobro, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa 2004.
Google Scholar
Piotr Kubiński, Gry wideo. Zarys poetyki, Universitas, Kraków 2016.
Google Scholar
Jurij Łotman, Nieprzewidywalne mechanizmy kultury, tłum. B. Żyłko, Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań 2018.
Google Scholar
Jurij Łotman, Uniwersum umysłu. Semiotyczna teoria kultury, tłum. B. Żyłko, Wydawnictwo UG, Gdańsk 2008.
Google Scholar
Jerzy Madejski, Interdyscyplinarne problemy poetyki, [w:] Polonistyka w przebudowie, t.1, red. M. Czermińska, Universitas, Kraków 2004.
Google Scholar
Brygida Pawłowska-Jądrzyk, Uczta pod Wiszącą Skałą. Metafizyczność i nieokreśloność w sztuce (nie tylko) literackiej, Wydawnictwo UKSW, Warszawa 2011.
Google Scholar
Platon, Timaios, [w:], idem, Dialogi, tłum. W. Witwicki, oprac. A. Lam, Verum, Warszawa 1993.
Google Scholar
ScreenPlay: Cinema/Videogames/Interfaces, eds. G. King, T. Krzywinska, London 2002.
Google Scholar
Roberto Simanowski, Digital Art and Meaning. Reading Kinetic Poetry, Text Machines, Mapping Art, and Interactive Installations, University of Minnesota Press, Minneapolis-London, 2011.
Google Scholar
Stefania Skwarczyńska, Przemilczenie jako element strukturalny dzieła literackiego, [w:] idem, Z teorii literatury. Cztery rozprawy, Poligrafika, Łódz 1947.
Google Scholar
Janusz Sławiński, Co nam zostało ze strukturalizmu?, [w:] Sporne i bezsporne problemy współczesnej wiedzy o literaturze, red. W. Bolecki, R. Nycz, IBL PAN, Warszawa 2002.
Google Scholar
Borys Uspienski, Strukturalna wspólnota różnych sztuk. Ogólne zasady organizacji dzieła malarskiego i literackiego, [w:] idem, Poetyka kompozycji. Struktura tekstu artystycznego i typologia form kompozycji, tłum. P. Fast, Wydawca Śląsk, Katowice 1997.
Google Scholar
Jerzy Ziomek, Retoryka opisowa, Ossolineum, Warszawa-Wrocław-Kraków 2000.
Google Scholar