Opublikowane: 2021-10-27

Czasopiśmiennictwo jako źródło badań naukowych w zakresie historii edukacji ekologicznej realizowanych w kulturze ponowoczesnej/postmodernizmu

Edyta Wolter
Forum Pedagogiczne
Dział: Colloquia
https://doi.org/10.21697/fp.2021.1.18

Abstrakt

Celem artykułu jest wyjaśnienie metodologicznych aspektów przestrzeni źródłowej w XXI wieku, na przykładzie czasopiśmiennictwa jako podstawy do badań historycznych w zakresie edukacji ekologicznej w II Rzeczypospolitej (1918-1939). W tym kontekście zaprezentowano zarys cech kultury ponowoczesnej/postmodernizmu (II połowy XX i pierwszych dekad XXI wieku), podano egzemplifikacje dwunastu czasopism stanowiących podstawę źródłową do badań naukowych w zakresie historii edukacji (zarówno fachowych/przyrodniczych, jak również przeznaczonych dla dzieci i młodzieży).

Słowa kluczowe:

kultura ponowoczesna/postmodernizmu, historia edukacji ekologicznej, źródła drukowane, czasopiśmiennictwo, metodologia badań historycznych

Inne teksty tego samego autora

1 2 3 > >> 

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Wolter, E. (2021). Czasopiśmiennictwo jako źródło badań naukowych w zakresie historii edukacji ekologicznej realizowanych w kulturze ponowoczesnej/postmodernizmu. Forum Pedagogiczne, 11(1), 285–297. https://doi.org/10.21697/fp.2021.1.18

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.