Babicki Z. (2017). Idea wychowania do pokoju w programach pomocowych dzieciom w Afryce, „Forum Pedagogiczne”, nr 1, s. 211-226.
DOI: https://doi.org/10.21697/fp.2017.1.15
Google Scholar
Bandura A., Walters R. (1968). Agresja w okresie dorastania: wpływ praktyk wychowawczych i stosunków rodzinnych. Czapów C. (tłum.). Warszawa: Państwowe Wydawnictwo Naukowe.
Google Scholar
Fountain, S. (1999). Peace education in UNICEF. New York: Wydawnictwo UNICEF.
Google Scholar
Franciszek (2020). Encyklika „Fratelli Tutti”. O braterstwie i przyjaźni społecznej. Kraków: Wydawnictwo „M”.
Google Scholar
Franciszek (2022). Idźmy razem drogą braterstwa. „L’Osservatore Romano”, nr 2 (440).
Google Scholar
Galtung J. (1975). Peace: Research – Education – Action. Essas In Peace Research, vol. 1. Copenhagen.
Google Scholar
Gara J., Jankowska D., Zawadzka E. (2019). Wstęp. W: Pedagogika dialogu. Pomiędzy w intersubiektywnej przestrzeni edukacji, Gara J., Jankowska D., Zawadzka E. (red.). Warszawa:
Google Scholar
Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej.
Google Scholar
Huzarski M. (2012). Wojna i pokój przedmiotem badań polemologiczno-irenologicznych. Warszawa: Wydawnictwo Akademii Obrony Narodowej.
Google Scholar
Jan XXIII. (1963). Encyklika, Pacem in terris. Rzym. Dostępny na: https://opoka.org.pl/biblioteka/W/WP/jan_xxiii/encykliki/pacem_in_terris_11041963.html (dostęp 5.08.2023).
Google Scholar
Kampka F. (2020). Braterstwo i przyjaźń społeczna wymiarem ekumenicznej kultury spotkania. „Studia Oecumenica”, nr 20, s. 17-35.
DOI: https://doi.org/10.25167/so.2927
Google Scholar
Kawula S. (1988). Wychowanie dla pokoju w warunkach pokoju. W: S. Kawula. Wychowanie patriotyczne wychowaniem dla pokoju. Olsztyn: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Olsztynie.
Google Scholar
Leek, J. (2014). Pomiędzy porozumieniem a zrozumieniem. Wyzwania edukacji na rzecz pokoju. „Studia Dydaktyczne”, nr 26, 247-257.
Google Scholar
Olbrycht K. (1999). Rola pedagogów w tworzeniu sytuacji pokojowego rozwoju dziecka. W: Smolińska – Theiss B. (red.). Pokój z dziećmi. Pedagogika chrześcijańska wobec zagrożeń rozwoju dziecka. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Żak.
Google Scholar
Piejka A. (2015). Kształtowanie kultury pokoju w ludziach – perspektywa globalna. „Pedagogika Społeczna”, nr 1(55), 115-128.
Google Scholar
Półturzycki J. (2003). Pokój jako naczelna wartość aksjologii edukacyjnej. W: Pokój – Dialog – Edukacja. Materiały z sympozjum naukowego w Płocku, „Pokój – geneza, współczesne potrzeby edukacji”, 26 września 2002 r. I. Mroczkowski, E.A. Wesołowska (red.). Płock: Wydawnictwo Naukowe Novum.
Google Scholar
Roman Ł. (2017). O wojnie i pokoju – dylematy polemologiczne, „Bezpieczeństwo i Technika Pożarnicza”, nr 1 (45), s. 80-86.
Google Scholar
Szulist J. (2015). Koncepcja pokoju światowego w nauczaniu papieża Franciszka, „Studia Pelplińskie”, s. 239-253.
Google Scholar
Śliwerski B. (2016). Pedagogika pokoju w warunkach permanentnego niepokoju. W: Wychowanie dla pokoju w pedagogice Marii Montessori. M. Miksza (red.). Łódź: Wydawnictwo Palatum.
Google Scholar
Wesołowska E.A. (2003). Współczesna pedagogika pokoju. W: Pokój – Dialog – Edukacja. Materiały z sympozjum naukowego w Płocku, „Pokój – geneza, współczesne potrzeby edukacji, 26 września 2002 r. I. Mroczkowski, E.A. Wesołowska (red.). Płock: Wydawnictwo Naukowe Novum.
Google Scholar
Wojnar, I. (2000). Kształtowanie kultury pokoju – zobowiązaniem edukacyjnym na XXI wiek. W: I. Wojnar (red.). Etos edukacji w XXI wieku: zbiór studiów. Warszawa: Wydawnictwo Elipsa.
Google Scholar
UNESCO. (2002). The culture of peace. Paryż: Wydawnictwo UNICEF.
Google Scholar
UNESCO. Dostępny na: http://www.unesco.pl (dostęp 5.08.2023).
Google Scholar
Uniewska A. (2003). „Gen pokoju” – czyli propozycja współczesnego wychowania do pokoju. W: Wilk J. (red). Społeczna troska o dziecko w XX wieku. Lublin: Wydawnictwo KUL.
Google Scholar