Babicki Z. (2013). Sytuacja dziecka w Rwandzie – zarys problematyki. „Pedagogika Społeczna”, nr 1 (47), s. 85–104.
Google Scholar
Babicki Z. (2011–2012). Badania własne (archiwum prywatne).
Google Scholar
Bahisha T. (1998). Nasze dzieci cierpią. Kigali, 6 czerwca 1998 roku. List do S. Kuracińskiego [mps]. Archiwum Pallotyńskiego Sekretariatu Misyjnego w Ząbkach.
Google Scholar
Bandura A., Walters R. (1968). Agresja w okresie dorastania: wpływ praktyk wychowawczych i stosunków rodzinnych. tłum. C. Czapów. Warszawa: Państwowe Wydawnictwo Naukowe.
Google Scholar
Bar J. (2013). Po ludobójstwie. Państwo i społeczeństwo w Rwandzie 199 –2012. Kraków: Kięgarnia Akademicka.
Google Scholar
Dzieci głodujące i bez imienia. W: Różański J. (red.). Warszawa: Wydawnictwo Papieskich Dzieł Misyjnych.
Google Scholar
Fountain S. (1999). Peace education in UNICEF. New York: Wydawnictwo UNICEF.
Google Scholar
Gajdamowicz H. (1997). Pedagogika pokoju – refleksje aksjologiczno – metodologiczne. W: Ponczek E. (red.). „Biuletyn Centrum Badań nad Pokojem Uniwersytetu Łódzkiego”. Łódź: Wydawnictwo Centrum Badań nad Pokojem Uniwersytetu Łódzkiego.
Google Scholar
Galtung J. (1975). Peace: Research – Education – Action. Essas In Peace Research, vol. 1, Copenhagen.
Google Scholar
Genocide. (2004). Kigali Memorial Centre, komentarz do wystawy. Kigali: Aegis Trust.
Google Scholar
Ilibagiza I. (2010a). Ocalona, aby mówić. Warszawa: Wydawnictwo Duc In Altum.
Google Scholar
Ilibagiza I. (2010b). Ocalona, aby przebaczyć. Warszawa: Wydawnictwo Duc In Altum.
Google Scholar
Jan Paweł II (1999). Zapewnijmy dzieciom przyszłość w pokoju. Orędzie Jana Pawła II na XXIX Światowy Dzień Pokoju 1 stycznia 1996 roku. W: Pokój z dziećmi. Pedagogika chrześcijańska wobec zagrożeń rozwoju dziecka. Smolińska-Theiss B. (red.). Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Żak.
Google Scholar
Kelm A. (1983). Formy opieki nad dzieckiem w Polsce Ludowej. Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne.
Google Scholar
Kelm A. (2000). Węzłowe problemy pedagogiki opiekuńczej. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Żak.
Google Scholar
Leek, J. (2014). Pomiędzy porozumieniem a zrozumieniem. Wyzwania edukacji na rzecz pokoju. „Studia Dydaktyczne”, nr 26, s. 247–257.
Google Scholar
Łobocki M. (1999). Metody wychowania do altruizmu. W: Smolińska-Theiss B. (red.). Pokój z dziećmi. Pedagogika chrześcijańska wobec zagrożeń rozwoju dziecka. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Żak.
Google Scholar
Madre P. (2005). Zranienie życia. Odrodzić się w swej tożsamości. Warszawa: Wydawnictwo Księży Marianów.
Google Scholar
Marynowicz-Hetka E. (2009). Pomoc w rozwoju, towarzyszenie społeczne, próg zagrożenia rozwoju – wymiar profilaktyczny. W: taż (red.). Pedagogika społeczna. Podręcznik akademicki, t. 1. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Google Scholar
Montessori M. (2009). Czym jest wychowanie kosmiczne? W: Surma B. (red.). Pedagogika Marii Montessori w Polsce i na świecie. Łódź–Kraków: Ignatianum.
Google Scholar
Olbrycht K. (1999). Rola pedagogów w tworzeniu sytuacji pokojowego rozwoju dziecka. W: Smolińska-Theiss B. (red.). Pokój z dziećmi. Pedagogika chrześcijańska wobec zagrożeń rozwoju dziecka. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Żak.
Google Scholar
Pałyga J. (1998). Rwanda. Czas apokalipsy – czas nadziei. Ząbki: Apostolicum.
Google Scholar
Petrykiewicz E. (2004). Mayibobo. Dzień z życia rwandyjskiego dziecka ulicy. „Posyłam Was”, nr 3, s. 5.
Google Scholar
Piejka A. (2015). Kształtowanie kultury pokoju w ludziach – perspektywa globalna. „Pedagogika Społeczna”, nr 1 (55), s. 115–128.
Google Scholar
Półturzycki, J. (2003). Pokój jako naczelna wartość w aksjologii edukacyjnej. W: Mroczkowski I., Wesołowska E. A. (red.). Pokój – dialog – edukacja, materiały z sympozjum naukowego w Płocku, Płock: Novum.
Google Scholar
Radlińska H. (1961). Pedagogika społeczna. Wrocław–Warszawa–Kraków: Zakład Narodowy im. Ossolińskich.
Google Scholar
Rusinek R. (2003). Dzieci Rwandy. Ząbki: Apostolicum.
Google Scholar
Smith S. (2003). Négrologie. Pourquoi l’Afrique meurt? Calmann–Lévy.
Google Scholar
Smolińska-Theiss B. (1999). Pedagogika pokoju. W: Smolińska-Theiss B. (red.). Pokój z dziećmi. Pedagogika chrześcijańska wobec zagrożeń rozwoju dziecka. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Żak.
Google Scholar
Szczodrowski R. (2007). Problem dzieci bez imienia w obliczu milenijnych celów rozwoju. W: Różański J. (red.). Dzieci głodujące i bez imienia. Warszawa: Wydawnictwo Papieskich Dzieł Misyjnych.
Google Scholar
Theiss W. (1996). Zniewolone dzieciństwo. Socjalizacja w skrajnych warunkach społeczno-politycznych. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Żak.
Google Scholar
Theiss W. (1999). Co to jest zniewolone dzieciństwo? W: Smolińska-Theiss B. (red.). Pokój z dziećmi. Pedagogika chrześcijańska wobec zagrożeń rozwoju dziecka. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Żak.
Google Scholar
Theiss W. (2000). Ryszard Wroczyński – pedagog społeczny. W: Przecławska A., Theiss W. Pedagogika społeczna. Pytania o XXI wiek. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Żak.
Google Scholar
UNESCO (2002). The culture of peace. Paryż: Wydawnictwo UNICEF.
Google Scholar
Uniewska A. (2003). „Gen pokoju” – czyli propozycja współczesnego wychowania do pokoju W: Wilk J. (red). Społeczna troska o dziecko w XX wieku. Lublin: Wydawnictwo KUL.
Google Scholar
Wojtyła K. (1969). Osoba i czyn. Kraków: Polskie Towarzystwo Teologiczne, dostępny na:
Google Scholar
http://www.unesco.pl (otwarty: 16.02.2017).
Google Scholar