Benner D. (2015). Pedagogika ogólna. Wprowadzenie do myślenia i działania pedagogicznego w ujęciu systematycznym i historyczno-problemowym. Stępkowski D. (tłum.). Warszawa: Wydawnictwo Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego.
Bocheński J. M. (1993). Współczesne metody myślenia. Judycki S. (tłum.). Poznań: „W drodze”.
Buber M. (1968). Wychowanie. Grygiel S. (tłum.). „Znak”, nr 1, s. 442–461.
Buber M. (1992). Między osobą a osobą. W: tenże. Ja i Ty. Wybór pism filozoficznych. Doktór J. (tłum.). Warszawa: Instytut Wydawniczy Pax.
Camus A. (1991). Mit Syzyfa. Guze J. (tłum.). W: tenże. Dwa eseje. Warszawa: Wydawnictwo Krąg.
Diogenes Laertios. (1988). Żywoty i poglądy słynnych filozofów. Krońska I., Leśniak K., Olszewski W. (tłum.). Warszawa: Państwowe Wydawnictwo Naukowe.
Gadacz T. (2015). Pięć koncepcji dialogu. „Kwartalnik Pedagogiczny”, 2, s. 75–91.
Gara J. (2016). Fenomen egzystencjalnych wymiarów myślenia utopijnego. W: Gromysz J., Włodarczyk R. (red.). Utopia a edukacja, t. 1. Wrocław: Instytut Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego.
Gara J. (2017). Dialogiczny „logos” intersubiektywnego doświadczenia tego, co „pomiędzy”. W: Jankowska D. (red.). Pedagogika dialogu. Emancypacyjny potencjał dialogu. Warszawa: Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej.
Gara J. (2018a). (Dia)logika doświadczenia edukacyjnego, społecznego i kulturowego. „Studia z Teorii Wychowania”, 2, s. 23-40.
Gara J. (2018b). Heurystyka Znanego i Nieznanego jako egzystencjalny horyzont aksjologii aktów wychowania. W: Cudowska A. (red.). Życie wartościowe w perspektywie aksjologii pedagogicznej. Gdańsk: Wydawnictwo Naukowe Katedra.
Goffman E. (2008). Człowiek w teatrze życia codziennego. Datner-Śpiewak H., Śpiewak P. (tłum.). Warszawa: Wydawnictwo ALETHEIA.
Goffman E. (2012). Rytuał interakcyjny. Szulżycka A. (tłum.). Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Heschel A. J. (2007). Bóg szukający człowieka. Gorzkowski A. (tłum.). Kraków: Wydawnictwo Esprit.
Kron F. W. (2012). Pedagogika. Kluczowe zagadnienia. Cieślik E. (tłum.). Sopot: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Legowicz J. (1986). Historia filozofii starożytnej Grecji i Rzymu. Warszawa: Państwowe Wydawnictwo Naukowe.
Levinas E. (2002). Całość i nieskończoność. Esej o zewnętrzności. Kowalska M. (tłum.). Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Levinas E. (1984). Filozoficzne określenie idei kultury. Dane etnograficzne. „Studia Filozoficzne”, 9, s. 25–34.
Levinas E. (1991a). Antyhumanizm a edukacja. W: tenże. Trudna wolność. Kuryś A. (tłum.). Gdynia: Wydawnictwo Atext.
Levinas E. (1991b). O hebrajski humanizm. W: tenże. Trudna wolność. Kuryś A. (tłum.). Gdynia: Wydawnictwo Atext.
Levinas E. (2008). Odkrywając egzystencję z Husserlem i Heideggerem. Sowa E. (tłum.). Warszawa: Wydawnictwo IFiS PAN.
Machiavelli N. (1987). Książe. Nanke C. (tłum.). W: tenże. Książe, Rozważania nad pierwszym dziesięcioksięgiem historii Rzymu Liwiusza. Warszawa: Państwowy Instytut Wydawniczy.
Ortega y Gasset J. (1995). Bunt mas. Niklewicz P. (tłum.). Warszawa: Muza SA.
Parmenides (1992). O prawdzie i mniemaniu. W: W kręgu przedsokratyków. Jaworski W. (wyb.). Kraków: Wydawnictwo „Miniatura”.
Rogóż D. (2011). Anty-Odyseja podmiotu. Antropologia Emmanuela Levinasa. „Kwartalnik Filozoficzny”, 1, s. 117–129.
Rosenzweig F. (1998). Gwiazda Zbawienia. Gadacz T. (tłum.). Kraków: Wydawnictwo „Znak”.
Rybák D. (2014). The Educational Aspect of Phenomenological Reduction, „Kultura i Wychowanie”, 7 (1), s. 42–50.
Rybák D. (2016). Some remarks regarding the importance of Husserl’s phenomenology today, „Forum Pedagogiczne”, 2, cz. 1, s. 329–335.
Rybák D. (2017). Belief and knowing. W: Hogenová, A., Pelcová N., Rybák D. (red.), Contingency in the Education, Art and Sport: international multidisciplinary conference. Prague: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta.
Skarga B. (1992). Filozofia różnicy. „Przegląd Filozoficzny”, 1, s. 47–64.
Smart B. (1998). Postmodernizm, Wasilewski M. (tłum.). Poznań: Zysk i S-ka Wydawnictwo s.c.
Szacki J. (2002). Historia myśli socjologicznej. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Szestow L. (2009). Ateny i Jerozolima. Wodziński C. (tłum.). Kraków: Wydawnictwo „Znak”.
Tischner J. (2002). Myślenie według wartości. Kraków: Wydawnictwo „Znak”.
Glinkowski Witold P. (2016). Codzienność i niecodzienność spotkania – dialogika Martina Bubera wobec relacji między wychowawcą i wychowankiem. Intuicje pedagogiczne. „Nauki o Wychowaniu. Studia Interdysyplinarne”, 1, s. 38–50.
Google Scholar