Bąkowski A. (2012). Centra Transferu Technologii. In. A. Bąkowski, M. Mażewska (Ed.). Ośrodki innowacji i przedsiębiorczości w Polsce. Raport 2012. Warsaw: Polish Agency for Enterprise Development (PARP), pp. 84 -86.
Bilandzic, M., Foth, M. (2013). Libraries as co-working spaces: Understanding user motivations and perceived barriers to social learning. Library Hi Tech, 31(2), 254-273, https://doi.org/10.1108/07378831311329040.
Capdevila I. (2018). Knowing communities and the innovative capacity of cities. City, Culture and Society, 13, 8-12, https://doi.org/10.1016/j.ccs.2017.05.003.
Cunningham H., Tabur S. (2012). Learning space attributes: reflections on academic library design and its use. Journal of Learning Spaces, 1(2). Retrieved from http://libjournal.uncg.edu/jls/article/view/392/287.
Drozdowski R., Zakrzewska A., Puchalska K., Morchat M., Mroczkowska D. (2010). Wspieranie postaw proinnowacyjnych przez wzmacnianie kreatywności jednostki. Seria Innowacje. Warsaw: Polish Agency for Enterprise Development (PARP), pp. 20, 68-69.
Duarte C., Mendes F. (2016). Coworking: Open and Informal Design Classroom. Design Doctoral Conference’16. IADE-U. Portugal. Retrieved May 20, 2021, from: https://coworkinglibrary.com/publication/coworking-open-and-informal-design-classroom/.
Cagnol R. (2013). Will Coworking Spaces Be The New Classrooms? Retrieved from: https://www.deskmag.com/en/coworking-spaces/will-coworking-spaces-be-the-new-classrooms-university-school-686.
Eurofound (2015). New forms of employment. Publications Office of the European Union. Luxembourg, pp. 120-121. Retrieved from: https://www.eurofound.europa.eu/sites/default/files/ef_publication/field_ef_document/ef1461en.pdf.
European Commission, OECD (2005). Oslo Manual. Guidelines for Collecting and Interpreting Innovation Data. 3rd edition. Paris, pp. 57-58.
Google for Startups (2020). Tak tworzyła się historia – 5 lat Google for Startups w Europie Środkowo-Wschodniej [Five years of Google for Startups in Central and Eastern Europe], listopad, pp. 46-61. Retrieved from: https://www.campus.co/warsaw/weturn5/
Grudzewski W. M., Hejduk I. (2004). Efektywność działalności innowacyjnej przedsiębiorstw. In E. Okoń –Horodyńska (Ed.). Rola polskiej nauki we wzroście innowacyjności gospodarki. Warsaw: Polish Economic Society (PTE).
Information about the AccessEngineering project: https://www.washington.edu/doit/making-makerspace-guidelines-accessibility-and-universal-design.
Information about the Innovating Pedagogy Reports: http://www.open.ac.uk/blogs/innovating/
Jonhson C., Are Coworking Spaces the Classrooms of the Future? Retrieved May 20, 2021, from: https://coworkinginsights.com/coworking-spaces-the-classrooms-of-the-future/.
Koszowska A. (2019). Twórcze przestrzenie w bibliotekach publicznych – jak to działa w Polsce? Biuletyn EBIB, nr 6 (189). Wizje, trendy, perspektywy – czy to jeszcze biblioteka? Retrieved from: http://ebibojs.pl/index.php/ebib/article/view/568.
Kulpa-Puczyńska A. (2013). Higher school as an institution supporting innovative activities held by companies. Selected problems. Problemy Profesjologii, 1, 89-100.
Madalińska-Michalak, J. (2020). Edukacja zdalna i zachowania innowacyjne nauczycieli. Forum Oświatowe, 32(2), 53–71, https://doi.org/10.34862/fo.2020.2.2.
Marody M. (2014). O społecznym zakorzenieniu kultury uniwersytetu. Nauka, nr 2, 27-32.
Matusiak K. B. (2010). Centra Transferu Technologii. In K. B. Matusiak (Ed.). Ośrodki innowacji i przedsiębiorczości w Polsce. Raport 2010. Warsaw: Polish Agency for Enterprise Development (PARP), p. 88.
Orzeszko E. (2020). Fablaby jako środowiska uczenia się osób dorosłych. Retrieved from: ttps://epale.ec.europa.eu/pl/blog/fablaby-jako-srodowiska-uczenia-sie-osob-doroslych
Przepiórkowski M. (2018). Droga humanistyki praktycznej – między ideą humboldtowską a uniwersytetem przedsiębiorczym. Edukacja, 3(146), 5–16. DOI 10.24131/3724.1803001.
Przyborowska B. (2013). Pedagogika innowacyjności. Między teorią a praktyką. Toruń: Wydawnictwo Uniwersytetu Mikołaja Kopernika.
Rogers E. M. (2003). Diffusion of innovations. New York: Free Press, after: K. B. Matusiak (2010). Budowa powiązań nauki z biznesem w gospodarce opartej na wiedzy. Rola i miejsce uniwersytetu w procesach innowacyjnych. Warsaw: Oficyna Wydawnicza SGH.
Rosak M. (2015). Informacja edukacyjno - zawodowa dla publicznych bibliotek pedagogicznych. Warsaw: Krajowy Ośrodek Wspierania Edukacji Zawodowej i Ustawicznej, pp. 22-24.
Siemieniuk Ł. (2017). Wybrane aspekty funkcjonowania Akademickich Inkubatorów przedsiębiorczości w Polsce. Optimum. Studia Ekonomiczne, 6 (90), 79-92. DOI: 10.15290/ose.2017.06.90.07.
Sinclair B. (2007). Commons 2.0: Library Spaces Designed for Collaborative Learning. EDUCAUSE QUARTERLY, 4, 4-6.
Stachura P., Kuligowska K. (2018). Coworking – geneza zjawiska i perspektywy rozwoju. Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska, sectio H – Oeconomia, 52(2), 153-160, http://dx.doi.org/10.17951/h.2018.52.2.153-160.
Sztompka P. 2016. Kapitał społeczny. Teoria przestrzeni międzyludzkiej. Cracow: Wydawnictwo Znak.
Temple P. (2019). University spaces: Creating cité and place. London Review of Education, 17 (2), 223–235. DOI https://doi.org/10.18546/LRE.17.2.09.
Tidd J., Bessant J. (2011). Zarządzanie innowacjami. Integracja zmian technologicznych, rynkowych i organizacyjnych. Warsaw: Wolters Kluwer.
Trow M. (2010). The campus as a context for learning: Notes on education and architecture. In Trow M. Twentieth-Century Higher Education: Elite to mass to universal. Ed. Burrage, M. Baltimore, MD: Johns Hopkins University Press. After: Temple P. (2019). University spaces: Creating cité and place. London Review of Education, 17 (2), 223–235. DOI https://doi.org/10.18546/LRE.17.2.09.
Polish Act of July 20, 2018 – Law on Higher Education and Science (Journal of Laws 2021.478 consolidated text, binding version from: April 3, 2021, to: June 30, 2021). Retrieved from: https://sip.lex.pl/akty-prawne/dzu-dziennik-ustaw/prawo-o-szkolnictwie-wyzszym-i-nauce-18750400/art-148.
Vincent-Lancrin, S., G. Jacotin, J. Urgel, S. Kar and C. González-Sancho (2017). Measuring Innovation in Education: A Journey to the Future. Paris: OECD Publishing, pp. 34-35. Retrieved from: https://www.oecd.org/education/ceri/Measuring_Innovation_16x23_ebook.pdf.
World Economic Forum (2020). The Future of Jobs Report 2020. October, pp. 35-36. Retrieved from: https://www.weforum.org/reports/the-future-of-jobs-report-2020.
Google Scholar