Barta J., Markiewicz R., Zabezpieczenia przed dostępem do utworów, [w:] Prawo autorskie i prawa pokrewne, red. J. Barta, R. Markiewicz, Warszawa 2021, s. 75-76.
Google Scholar
Barta J., Markiewicz R., Przedmiot ochrony, [w:] Prawo autorskie, red. J. Barta, R. Markiewicz, Warszawa 2016, s. 464-467.
Google Scholar
Bobrowski M., Gałuszka D., Krampus-Sepielak A., Rodzińska-Szary P., Śliwiński M., Polish Gamers Research 2020, Kraków 2020, s. 2, https://polishgamers. com/pgr/polish-gamers-research-2020/general-information-about-our-study.
Google Scholar
Bobrowski M., Gałuszka D., Krampus-Sepielak A., Rodzińska-Szary P., Śliwiński M., Kondycja polskiej branży gier 2020, Kraków 2020, s. 13.
Google Scholar
Coenen O., Interactive Sofware Federation of Europe: Key facts 2019, Bruxelles 2019, s. 3-5.
Google Scholar
Coenen O., Interactive Sofware Federation of Europe: Key facts 2020, Bruxelles 2020, s. 4.
Google Scholar
Darroch C., Problems and Progress in the Protection of Videogames: a Legal and Sociological Perspective, «Manchester Review of Law, Crime and Ethics» 1/2012, s. 136-172.
Google Scholar
Favale M., McDonald N., Faily S., Gatzidis C., Human aspects in digital rights management: the perspective of content developers, «Scripted» 13.3/2016, s. 290-304.
DOI: https://doi.org/10.2966/scrip.130316.289
Google Scholar
Gienas K., Digital Rights Managements – nowa era prawa autorskiego?, «Monitor Prawniczy» 2/2006, s. 4-14.
Google Scholar
Gienas K., Systemy Digital Rights Managment w świetle prawa autorskiego, Warszawa 2008, s. 18-216.
Google Scholar
Gienas K., Zabezpieczenia techniczne utworów a dozwolony użytek na tle prawa wspólnotowego i polskiego, «Europejski Przegląd Sądowy» 12/2009, s. 9-14.
Google Scholar
Greenspan D., Intellectual Property in the videogame industry, [w:] Mastering the game: Business and Legal Issues for Video Game Developers, red. D.Greenspan, Geneva 2014, s. 72-106.
Google Scholar
Grzybczyk K., Od Mario Bros do e-sportu, [w:] Rozrywki XXI wieku a prawo własności intelektualnej, red. K. Grzybczyk, Warszawa 2020, s. 211-238.
Google Scholar
Haber S., Horne B., Pato J., Sander T., Tarjan R.E., If Piracy Is the Problem, Is DRM the Answer?, [w:] Digital Rights Management. Lecture Notes in Computer Science, vol. 2770, red. E. Becker, W. Buhse, D. Günnewig, N. Rump, Berlin 2003, s. 224-233.
DOI: https://doi.org/10.1007/10941270_15
Google Scholar
Holm P., Piracy on the Simulated Seas: Te Computer Games Industry’s Non-Legal Approaches to Fighting Illegal Downloads of Games, «Information & Communications Technology Law» 23.1/2014, s. 61-76.
DOI: https://doi.org/10.1080/13600834.2014.899770
Google Scholar
Kuehl J., Video Games and Intellectual Property: Similarities, Differences, and a New Approach to Protection, «Cybaris: An Intellectual Property Law Review» 7.2/2016, s. 313-349.
Google Scholar
Laskowska E., Czy prawo autorskie może objąć zabezpieczenia techniczne utworu?, «Europejski Przegląd Sądowy» 6/2017, s. 48-54.
Google Scholar
Laskowska-Litak E., Treść prawa czy ochrona – zabezpieczenia techniczne utworu – wyrok Trybunału Sprawiedliwości z 23.01.2014 r., C-355/12, Nintendo Co. Ltd i in. przeciwko PC Box Srl i 9Net Srl, [w:] Kamienie milowe orzecznictwa Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej, red. S. Biernat, Warszawa 2019, s. 763-774.
Google Scholar
Lucchi N., Digital Media & Intellectual Property. Management of Rights and Consumer protection in a Comparative Analysis, Berlin 2006, s. 93-100. Łucki Z., Proszę... nie mówmy „technologia” na technikę!, s. 1, https://www.cri.agh. edu.pl/bip/63/11_63.htm.
Google Scholar
Markowski J., Dozwolony użytek gier komputerowych, «Palestra» 7-8/2016, s. 36-40.
Google Scholar
Matlak A., Charakter prawny regulacji dotyczących zabezpieczeń technicznych utworów, Zakamycze 2007, s. 25.
Google Scholar
Matlak A., Prawna ochrona zabezpieczeń technicznych utworów na tle wyroku Trybunału Sprawiedliwości z 23.01.2014 r. w sprawie Nintendo, «Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Jagiellońskiego. Prace z Prawa Własności Intelektualnej» 4/2014, s. 71-83.
Google Scholar
Matlak A., Glosa do wyroku TSUE z dnia 23 stycznia 2014 r., C-355/12, [w:] Prawo autorskie. Komentarz do wybranego orzecznictwa Trybunału Sprawiedliwości UE, red. E. Laskowska-Litak, R. Markiewicz, Warszawa 2019, s. 302-315.
Google Scholar
Matusiak I., Gra komputerowa jak przedmiot prawa autorskiego, Warszawa 2013, s. 122-210.
Google Scholar
Mayer-Schonberger V., Beyond Copyright: Managing Information Rights with DRM, «Denver University Law Review» 84.1/2006, s. 181-198.
Google Scholar
Mazziotti G., EU Copyright law and the End-user, Berlin 2008, s. 74.
Google Scholar
McCullagh D., Homsi M., Leave DRM Alone: a Survey of Legislative Proposals Relating to Digital Rights Management Technology and Teir Problems, «Michigan State Law Review» 1/2005, s. 317-328.
Google Scholar
Pekka J., Fighting IPR infringements (2020), [w:] How to Enable Digital Growth in Europe?, red. J. Pekka, Stokholm 2020/2021, s. 1-2, http://www.egdf.eu/documentation/5-fair-digital-markets/5-a-digital-ready-copyright-framework/fighting-ipr-infringements/ (dostęp 7 sierpnia 2021 r.).
Google Scholar
Radomiński K, Gry komputerowe, [w:] Wielka encyklopedia prawa, XXII, Prawo informatyczne, red. L. Grochowski, G. Szpor, Warszawa 2021, s. 185-187.
Google Scholar
Ramos A., Lopez L., Rodriguez A., Meng T., Abrams S., The Legal Status of Video Games: Comparative Analysis in National Approaches, Geneva 2013, s. 11.
Google Scholar
Roncevic M., Digital rights management and books, «Library Technology Reports» 56.1/2020, s. 5-30.
Google Scholar
Rost W., Glosa do wyroku TSUE z dnia 23 stycznia 2014 r., C-355/12, Lex 2014, s. 6.
Google Scholar
Rutkowski E., Marszałkowski J., Biedermann S., Te Game Industry of Poland – Report 2020, Warszawa 2020, s. 7.
Google Scholar
S.E.L.L., Esential Video Game News. French Market Report 2019, Paris 2019, s. 32.
Google Scholar
Targosz T., Umowy dotyczące gier komputerowych – zagadnienia prawa autorskiego, [w:] Ochrona gry komputerowej. Aktualne wyzwania prawne, red. E. Traple, Warszawa 2015, s. 63-83.
Google Scholar
Wasilewski P., Ochrona zabezpieczeń technicznych gier komputerowych w ujęciu Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej, [w:] Ochrona gry komputerowej. Aktualne wyzwania prawne, red. E. Traple, Warszawa 2015, s. 83-107.
Google Scholar
Widła B., More than a game: Did Nintendo v. PC Box give manufacturers more control over the use of hardware?, «Computer Law & Security Review» 33.2/2017, s. 242-249.
DOI: https://doi.org/10.1016/j.clsr.2016.11.013
Google Scholar
Wiśniakowska L., Słownik wyrazów obcych, Warszawa 2007, s. 366.
Google Scholar
Wiśniewski S., Prawnoautorska kwalifkacja gier komputerowych – program komputerowy czy utwór audiowizualny?, «Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Jagiellońskiego. Prace z Prawa Własności Intelektualnej» 115.1/2012, s. 43-67.
Google Scholar