§ 1
Recenzenci powinni oceniać rękopisy bezstronnie, obiektywnie, rzetelnie i profesjonalnie.
§ 2
Recenzenci są obowiązani w trakcie procesu recenzowania do poufności w opiniach na temat recenzowanego artykułu oraz niewykorzystywania zdobytej przy tej okazji wiedzy przed jego publikacją.
§ 3
Recenzja musi kończyć się jednoznacznym wnioskiem co do dopuszczenia artykułu do publikacji lub jego odrzucenia.
§ 4
Recenzent przekazuje sporządzoną recenzję w postaci elektronicznej na adres e-mail Redakcji, podany w formularzu recenzji, lub w formie papierowej z odręcznym podpisem.
§ 4
Redakcja nie przyjmuje recenzji niespełniających merytorycznych i formalnych wymagań, w tym recenzji zdawkowych, nieumotywowanych, pozbawionych logicznego powiązania między treścią a konkluzją, tj. recenzji zdecydowanie krytycznych, lecz z konkluzją pozytywną lub odwrotnie.
§ 5
Recenzent powinien odmówić sporządzenia recenzji tekstu, co do którego istnieje uzasadnione podejrzenie wystąpienia konfliktu interesów wynikających z konkurencyjności, współpracy lub innych relacji o charakterze osobistym, finansowym bądź zawodowym z autorem lub instytucją związaną ze zgłoszonym rękopisem.