Opublikowane: 2020-02-04

Odpowiedzialność przewoźnika i odszkodowanie na rzecz pasażera za opóźniony lub odwołany lot. Analiza aktualnej dobrej praktyki

Aleksandra Śliwoska
Zeszyty Prawnicze
Dział: Artykuły
https://doi.org/10.21697/zp.2019.19.4.10

Abstrakt

Artykuł omawia podstawy prawne oraz dobrą praktykę w przedmiocie odpowiedzialności przewoźnika i kompensacji strat poniesionych przez pasażera w wyniku odwołanego i opóźnionego lotu. Pod [uwagę zostały wzięte regulacje międzynarodowe, unijne oraz krajowe. Dokonano komparatystyki prawa wewnętrznego oraz rozwiązań praktycznych przyjętych w Polsce i we Włoszech w zakresie odszkodowań pasażerskich. Ponadto odnotowano najnowsze rozwiązania prawne, które mają na celu ułatwienie pasażerom realizacji swoich praw. Podkreślono także rolę orzecznictwa krajowego i unijnego przyczyniającego się do rozwoju dobrej praktyki. Wnioski płynące z artykułu prowadzą do podkreślenia tendencji prokonsumenckich w relacji między przewoźnikiem lotniczym a pasażerem.

Słowa kluczowe:

prawo lotnicze, prawo włoskie, prawa pasażera, konwencja warszawska, konwencja montrealska, Rzecznik Praw Pasażerów.

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Śliwoska, A. (2020). Odpowiedzialność przewoźnika i odszkodowanie na rzecz pasażera za opóźniony lub odwołany lot. Analiza aktualnej dobrej praktyki. Zeszyty Prawnicze, 19(4), 257–282. https://doi.org/10.21697/zp.2019.19.4.10

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.