Opublikowane: 2024-04-11

DOSTĘPNOŚĆ SZKÓŁ WYŻSZYCH W ZAKRESIE PRZECIWDZIAŁANIA WYKLUCZENIU STUDENTÓW ZE SZCZEGÓLNYMI POTRZEBAMI

Paweł Śwital
Zeszyty Prawnicze
Dział: Artykuły
https://doi.org/10.21697/zp.2024.24.1.16

Abstrakt

Tematyka dostępności dotyczy każdego obszaru życia, w tym szkolnictwa wyższego. Wdrożona ustawa o dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami nakłada na podmioty publiczne obowiązki z zakresu dostępności architektonicznej, cyfrowej oraz informacyjno-komunikacyjnej. Również w ustawie Prawo o szkolnictwie wyższym wskazano na obowiązki w zakresie procesu rekrutacji, kształcenia oraz prowadzenia badań naukowych. W wymienionych obszarach i zakresach działania obserwować można obecnie proces dostosowywania szkół wyższych do wymagań określonych w ustawie. Celem artykułu jest zdefiniowanie osób ze szczególnymi potrzebami w systemie szkolnictwa wyższego, a także przedstawienie dostosowań wynikających z aktów prawnych. Analizie poddane zostaną przepisy powszechnie obowiązującego prawa, akty wewnętrzne szkół wyższych, jak również praktyczne ich działanie celem przybliżenia działań w obszarze dostępności i przeciwdziałania wykluczeniu studentów ze szczególnymi potrzebami.

Słowa kluczowe:

dostępność, osoby ze szczególnymi potrzebami, osoby z niepełnosprawnościami, szkolnictwo wyższe, student

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Śwital, P. (2024). DOSTĘPNOŚĆ SZKÓŁ WYŻSZYCH W ZAKRESIE PRZECIWDZIAŁANIA WYKLUCZENIU STUDENTÓW ZE SZCZEGÓLNYMI POTRZEBAMI. Zeszyty Prawnicze, 24(1), 245–265. https://doi.org/10.21697/zp.2024.24.1.16

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.