W sytuacji wysokiej inflacji i niskiego poziomu oprocentowania depozytów bankowych zarówno konsumenci, jak i przedsiębiorcy myślą o jak najkorzystniejszym ulokowaniu swoich oszczędności. Przedsiębiorcy na różne sposoby próbują skłonić inwestorów prywatnych, a także instytucjonalnych do powierzenia właśnie im oszczędności, najczęściej kusząc hasłami o wysokich zyskach bez ryzyka. W proceder ten, jako tzw. naganiacze, angażowani są ludzie cieszący się zaufaniem i wysoką „obserwowalnością” w sieci – youtuberzy, instagramerzy. Szczególnym instrumentem nieuczciwych ofert okazują się systemy promocyjne typu piramida maskowane hasłami „program”, „zarabianie w domu” czy „zarabianie w internecie”, inwestycje w kryptoaktywa (kryptowaluty i tokeny), kompilacja tych dwu instrumentów lub też na przykład inwestycje w tzw. obligacje społeczne będące w istocie ukrytą pożyczką. Artykuł jest analizą wybranych współcześnie występujących zagrożeń dla bezpiecznego inwestowania przez konsumentów oraz podejmowanych przez publiczny organ – Prezesa UOKiK – działań stanowiących remedium na zidentyfkowane zagrożenia w celu ochrony interesów konsumentów.
Scarica file
Regole di citazione
##plugins.themes.libcom.share##