Pubblicato il: 2024-04-11

DOSTĘPNOŚĆ SZKÓŁ WYŻSZYCH W ZAKRESIE PRZECIWDZIAŁANIA WYKLUCZENIU STUDENTÓW ZE SZCZEGÓLNYMI POTRZEBAMI

Paweł Śwital
Zeszyty Prawnicze
Sezione: Artykuły
https://doi.org/10.21697/zp.2024.24.1.16

Abstract

Tematyka dostępności dotyczy każdego obszaru życia, w tym szkolnictwa wyższego. Wdrożona ustawa o dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami nakłada na podmioty publiczne obowiązki z zakresu dostępności architektonicznej, cyfrowej oraz informacyjno-komunikacyjnej. Również w ustawie Prawo o szkolnictwie wyższym wskazano na obowiązki w zakresie procesu rekrutacji, kształcenia oraz prowadzenia badań naukowych. W wymienionych obszarach i zakresach działania obserwować można obecnie proces dostosowywania szkół wyższych do wymagań określonych w ustawie. Celem artykułu jest zdefiniowanie osób ze szczególnymi potrzebami w systemie szkolnictwa wyższego, a także przedstawienie dostosowań wynikających z aktów prawnych. Analizie poddane zostaną przepisy powszechnie obowiązującego prawa, akty wewnętrzne szkół wyższych, jak również praktyczne ich działanie celem przybliżenia działań w obszarze dostępności i przeciwdziałania wykluczeniu studentów ze szczególnymi potrzebami.

Regole di citazione

Śwital, P. (2024). DOSTĘPNOŚĆ SZKÓŁ WYŻSZYCH W ZAKRESIE PRZECIWDZIAŁANIA WYKLUCZENIU STUDENTÓW ZE SZCZEGÓLNYMI POTRZEBAMI. Zeszyty Prawnicze, 24(1), 245–265. https://doi.org/10.21697/zp.2024.24.1.16

##plugins.themes.libcom.share##


##plugins.themes.libcom.BOCookieBarText##