Arystoteles. (2003). Dzieła Wszystkie. Tom 3: O duszy. Tłum. P. Siwek. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Google Scholar
Beierwaltes, W. (1966). Das Problem des absoluten Selbstbewusstseins bei Johannes Scotus Eriugena. (Divina ignorantia summa ac vera sapientia). Philosophisches Jahrbuch, 73(2), 264-284.
Google Scholar
Bourke, V.J. (1994). Historia etyki. Tłum. A. Białek. Warszawa: Wydawnictwo Krupski i Spółka.
Google Scholar
Congourdeau, M.H. (1989). Czy embrion jest osobą?. Kolekcja Communio. Kosmos i człowiek, 4, 309-311.
Google Scholar
Eriugena, Jan Szkot. (2000). Komentarz do Ewangelii Jana z Homilią do Prologu Ewangelii Jana. Tłum. A. Kijewska. Kęty: ANTYK.
Google Scholar
Eriugena, Jan Szkot. (2009). Periphyseon. Księga I. Tłum. A. Kijewska. Kęty: Wydawnictwo Marek Derewiecki.
Google Scholar
Eriugena, Jan Szkot. (2010a). Periphyseon. Księga II. Tłum. A. Kijewska. Kęty: Wydawnictwo Marek Derewiecki.
Google Scholar
Eriugena, Jan Szkot. (2010b). Periphyseon Księga III. Tłum. A. Kijewska. Kęty: Wydawnictwo Marek Derewiecki.
Google Scholar
Eriugena, Jan Szkot. (2012). Periphyseon. Księga IV. Tłum. A. Kijewska. Kęty: Wydawnictwo Marek Derewiecki.
Google Scholar
Grzegorzyca, A. (2016). Jan Szkot Eriugena w kontekście narodowościowym, historycznym i filozoficznym. Studia z historii filozofii, 7(1), 141-155.
DOI: https://doi.org/10.12775/szhf.2016.011
Google Scholar
Havelock, E.A. (2007). Przedmowa do Platona. Tłum. P. Majewski. Warszawa: Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego.
Google Scholar
Iohannis Scotti seu Eriugenae. (2003). Periphyseon, liber quintus. Red. É. Jeauneau. Turnholti: Brepols.
Google Scholar
Jeauneau, É. (1980). La Division des sexes chez Grégoire de Nysse et chez Jean Scot Erigène. W: W. Beierwaltes, C. Winter (red.), Eriugena. Studien zu seinen Quellen, 341-364. Heidelberg: Universitätsverla.
Google Scholar
Katechizm Kościoła Katolickiego. (1994). Poznań: Pallottinum.
Google Scholar
Kijewska, A. (1999). Księga Pisma i Księga Natury. Heksameron Eriugeny i Teodoryka z Chartres. Lublin: Wydawnictwo KUL.
Google Scholar
Kijewska, A. (2005). Eriugena. Warszawa: Wiedza Powszechna.
Google Scholar
Mędala, S. (2010). Nowy komentarz biblijny – Ewangelia według świętego Jana. Część 1. Częstochowa: Edycja św. Pawła.
Google Scholar
Michalski, M. (1975). Antologia literatury patrystycznej. Tom 1. Warszawa: PAX.
Google Scholar
Moran, D. (1989). The Philosophy of John Scottus Eriugena. A Study of Idealism in the Middle Ages. Cambridge: Cambridge University Press.
DOI: https://doi.org/10.1017/CBO9781139172080
Google Scholar
Paciorek, A. (2005). Nowy komentarz biblijny – Ewangelia według świętego Mateusza. Część 1. Częstochowa: Edycja św. Pawła.
Google Scholar
Pismo Święte Starego i Nowego Testamentu w przekładzie z języków oryginalnych. (2000). (Redakcja zbiorowa). Poznań: Pallottinum.
Google Scholar
Platon. (1999). Fajdros. W: Platon, Dialogi. Tom 2. Tłum. W. Witwicki. Kęty: Wydawnictwo ANTYK.
Google Scholar
Platon. (2003). Państwo. Tłum. W. Witwicki. Kęty: ANTYK.
Google Scholar
Platon. (2005). Fedon. W: Platon, Dialogi. Tom 1. Tłum. W. Witwicki. Kęty: ANTYK.
Google Scholar
Quacquarelli, A. (1976). I Padri Apostolici: Traduzione, introduzione e note, Lettera di Barnaba. Roma: Città Nuova.
Google Scholar
Reale, G. (2008). Historia filozofii starożytnej. Tom 1. Tłum. E.I. Zieliński. Lublin: Wydawnictwo KUL.
Google Scholar
Stock, B. (1977). Intelligo me esse: Eriugena’s „cogito”. W: Jean Scot et l’historie de la philosophie. Actes des colloques internationaux N° 561 du CNRS, Laon 7-12 juillet 1975. Paris: CNRS.
Google Scholar
Stróżewski, W. (2004). Ontologia. Kraków: Wydawnictwo Aureus – Wydawnictwo Znak.
Google Scholar
Trouillard, J. (1973). Érigène et la théophanie créatirice. W: J.J. O’Meara, L. Bieler (red.), The Mind of Eriugena. Papers of Colloquium, Dublin 1970, 98-113. Dublin: Irish University Press.
Google Scholar
Trouillard, J. (1983). La „Virtus gnostica” selon Jean Scot Érigène. Revue Théologie et de Philosophie, 115(4), 331-354.
Google Scholar