Zaloguj
Zarejestruj
Zaloguj
 
Język Polski
English
Język Polski
Aktualny numer
Archiwum
Ogłoszenia
O czasopiśmie
O czasopiśmie
Zespół redakcyjny
Recenzenci
Przesyłanie tekstów
Polityka prywatności
Kontakt
Tom 12 Nr 2 (2022)
Pedagogika lasu
pdf
Opublikowane:
2023-02-16
Od redakcji
Od redakcji
Michał Paluch Marcin Klimski Jan Niewęgłowski
9-16
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2022.2.01
pdf
Dział tematyczny
Pedagogika lasu i pierwsze ścieżki jej teoretycznych konceptualizacji
Michał Paluch
17-30
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2022.2.02
pdf
Pytania o las jako medium pedagogiczne
Kazimierz Rykowski
31-46
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2022.2.03
pdf
„Pedagogika lasu” jako (nie)nowa orientacja w pedagogice
Bogusław Śliwerski
47-60
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2022.2.04
pdf
Podstawy formalne, organizacja i przebieg edukacji leśnej społeczeństwa prowadzonej przez Lasy Państwowe
Anna Wierzbicka Barbara Czołnik
61-74
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2022.2.05
pdf
(Prze)świt eko-filozofii na drodze pedagogiki lasu
Mikołaj Niedek
75-87
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2022.2.06
pdf
Natura jako miejsce inkluzji i relacji – narracje studentek pedagogiki
Joanna Godawa
89-99
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2022.2.07
pdf
Nieobecność roślin w humanistyce. O potrzebie plant studies, symbolice drzew, lasu i ich terapeutycznych właściwościach
Magdalena Szpunar
101-114
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2022.2.08
pdf
Przedszkole bliżej natury – ścieżka przyrodnicza jako odpowiedź na potrzeby rozwojowe dziecka
Ewa Pawłowicz-Sosnowska Sebastian Sobczuk
115-126
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2022.2.09
pdf
Nieantropocentryczna pedagogiczność lasu
Maksymilian Chutorański
127-139
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2022.2.10
pdf
Artykuły i rozprawy
Zaangażowanie i gotowość nauczycieli wychowania przedszkolnego pracujących na Mazowszu w proces realizacji treści związanych z szeroko rozumianą ekologią
Anna Mikler-Chwastek
141-152
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2022.2.11
pdf
Potrzeba dialogiczności w pracy nauczyciela wychowania przedszkolnego
Adam Solak
153-163
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2022.2.12
pdf
Kalkulator śladu ekologicznego jako środek dydaktyczny w edukacji dla zrównoważonego rozwoju
Ligia Tuszyńska Ilona Żeber-Dzikowska
165-176
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2022.2.13
pdf
Design thinking dla zrównoważonego rozwoju jako metoda wspierająca dziecięcą proaktywność w zakresie działań na rzecz przyrody
Adamina Korwin-Szymanowska Anna Witkowska-Tomaszewska
177-190
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2022.2.14
pdf
Edukacja międzykulturowa drogą wychowania dla przyszłości. Aktualne problemy i wyzwania w Polsce
Zbigniew Babicki Mieczysław Dudek
191-202
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2022.2.15
pdf
Interwencyjne ośrodki preadopcyjne. Znaczenie, podstawy funkcjonowania i egzemplifikacje
Beata Krajewska
203-214
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2022.2.16
pdf
Sytuacja dzieci z niepełnosprawnością w czasie edukacji i rehabilitacji zdalnej w okresie pandemii COVID-19 w świetle przeglądu doniesień badawczych
Beata Szabała
215-231
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2022.2.17
pdf
Między przebojowością a wycofaniem. Czy współczesny świat jest zbyt nieprzyjazny dla ludzi nieśmiałych?
Irena Pospiszyl
233-243
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2022.2.18
pdf
Samookaleczenia i wirtualny wszechświat. Rekonfiguracja społeczności terapeutycznej – studium przypadku
Beata Boćwińska-Kiluk Napoleon Waszkiewicz
245-260
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2022.2.19
pdf
Twórczość w polskiej myśli pedagogicznej
Agata Cudowska
261-273
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2022.2.20
pdf
Nie ma edukacji bez relacji
Lidia Marszałek
275-288
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2022.2.21
pdf
Edukacja religijna w pracach Drugiego Zjazdu Prefektów Szkolnych Królestwa Polskiego
Roman Ceglarek
289-300
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2022.2.22
pdf
Pomoc wychowawczo-pastoralna świadczona więźniom w oparciu o koncepcję salutogenetyczną Aarona Antonovsky’ego
Zbigniew Kulesz Kathrin Maier Jarosław Michalski
301-319
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2022.2.23
pdf
Colloquia
The experience of conflicts (internal and external) and the sense of meaning in life. An existential approach
Agnieszka Rumianowska
321-334
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2022.2.24
pdf (English)
Fathers’ imprisonment as perceived by their children
Aneta Domżalska
335-353
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2022.2.25
pdf (English)
The ability of children aged 6 and 9 years, respectively, to detect errors in a narrative based on incorrect information about evaporation in the water cycle
Jan Jelinek
355-365
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2022.2.26
pdf (English)
Learning about learning as an essential element of high-quality education
Agnieszka Klimska Michał Rutkowski
367-380
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2022.2.27
pdf (English)
Debiuty
Działania promocyjno-edukacyjne z udziałem asystentów zdrowienia w środowiskowym modelu opieki psychiatrycznej
Monika Bartosiewicz-Niziołek Bartosz H. Olszewski Magda Ostrowska
381-394
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2022.2.28
pdf
Recenzje
Mariański Janusz (2021). Peter Ludwig Berger (1929–2017) przejście od teorii sekularyzacji do desekularyzacji. Lublin: Wyższa Szkoła Nauk Społecznych z siedzibą w Lublinie, ss. 216.
Jan Niewęgłowski
395-398
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2022.2.29
pdf
Kronika
Sprawozdanie z konferencji naukowej pt. „Społeczna działalność na rzecz więźniów i ich rodzin”, zorganizowanej na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie, 21 lutego 2022 roku
Jan Niewęgłowski
399-402
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2022.2.30
pdf
Wydawca
Wydawnictwo Naukowe UKSW
ul. Dewajtis 5, domek nr 2
01-815 Warszawa
e-mail:
wydawnictwo@uksw.edu.pl
tel. +48 22 561 88 38 Ważne adresy:
https://uksw.edu.pl/
https://wydawnictwo.uksw.edu.pl/
Uczelnia
Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
O platformie:
Copyright 2022 by
Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
OJS Support and Customization by
LIBCOM
Platform & Workfow by
OJS/PKP